۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
۱۰۰ تن تجهیزات ایرانی آماده انتقال به پروژه‌های فراسرزمینی| تجهیزات ایرانی در پالایشگاه های خارجی

۱۰۰ تن تجهیزات ایرانی آماده انتقال به پروژه‌های فراسرزمینی| تجهیزات ایرانی در پالایشگاه های خارجی

سالاری مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در دانش فنی پالایش و پخش خودکفا شده‌ایم، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که دانش بنیان‌ها وارد بازار و تجاری سازی انجام و تولید انبوه صورت گیرد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم انعقاد ۱۶ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به آسیب شناسی حوزه پژوهش و فناوری طی سال‌های گذشته اظهار داشت: طبق آسیب شناسی انجام شده در برابر هزینه‌هایی که برای واحدهای پژوهشی شده دستاوردها کم بوده است، بنابراین در این راستا کارگروهی تشکیل و نیازهای فناورانه تجمیع شد و همه شرکت‌های تابعه پالایش و پخش در یک اکوسیستم قرار گرفتند.

او با بیان اینکه اکوسیستم دانش بنیان در کنار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شکل گرفت و نسبت به تجاری سازی و بومی سازی اقدام کردیم.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه همچنین نسبت به طراحی محتوی و تولید نمونه اقدام کردیم، تصریح کرد: امروز در واحدهای تحت لیسانس به دانش فنی دست پیدا کرده ایم.

او با اشاره به اقدامات در راستای ارتقای نفت کوره خاطرنشان مرد: اکنون شرایط تولید در کشور به گونه ای است که منابع هیدروکربوری سنگین رسیده‌ایم بنابراین باید چالش نفت کوره حل شود و این یک تکلیف قانونی است.

سالاری با بیان اینکه ما نسبت به ایجاد فن بازار اقدام کرده ایم، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که دانش بنیان‌ها وارد بازار شوند و تجاری سازی انجام و تولید انبوه صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه محصولات باید بومی سازی و به بازارهای خارجی ورود کنیم، اعلام کرد: در حال حاضر کالاهای مورد نیاز در پروژه‌های فراسرزمینی را از داخل می‌بریم، در این راستا مجموعا ۱۰۰ تن کالا آماده و تا کنون حدود ۲۰-۳۰ تن منتقل شده است.

او یادآور شد: امروز کالاهای ایرانی در لایسنس‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت‌های خارجی نیز به این اعتبار اذعان دارند.

سالاری ادامه داد: باید با نگاه به قانون جهش دانش بنیان و تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان را شکل دهیم تا جریان نخبگانی را در کشور شکل گیرد و نخبگان دانشگاهی را پیش از فارغ‌التحصیلی جذب کند و مانع از مهاجرت شود.

مشکلی در تامین کاتالیست نداریم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: قطعاتی که در حوزه‌های پالایشی داریم که چند سال یکبار باید تعویض شود که با ساخت آن در داخل کشور صرفه‌جویی ارزی اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه همه واحدهای پالایشی کشور در شرایط تعمیر عملیاتی هستند و مشکلی در تامین کاتالیست‌ها نداریم، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی که امروز مبادله می‌شود باید پایش شود تا در چارچوب زمان‌بندی محقق شود.

سالاری ادامه داد: تکلیفی که پیشنهاد دادیم این است که در بودجه ۱۴۰۲ از سود شرکت‌های پالایشی برای توسعه پالایشی استفاده کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت داخل کشور استفاده شود، گفت: تا آنچه در گام دوم انقلاب نیاز کشور است تامین کنیم.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha