۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
لزوم اجرای صحیح قوانین در توسعه کشت فراسرزمینی| امکان حضور کشاورزان ایران در ۶۲ کشور جهان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم اجرای صحیح قوانین در توسعه کشت فراسرزمینی| امکان حضور کشاورزان ایران در ۶۲ کشور جهان

همدان-صادقی، عضو هیئت رئیسه انجمن کشت فراسرزمینی بابیان اینکه باید درتوسعه این نوع کشت قوانین به درستی اجرا شود،گفت: انجمن کشت فراسرزمینی با ۶۲ کشور قرارداد دارد و می‌توان در این کشورها کشت انجام داد.

محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار پیرامون کشت فراسرزمینی با بیان اینکه اگر با سبک کشاورزی که داخل کشور انجام می‌دهیم به کشورهای دیگر برویم، زیر ساخت‌های آنها را هم خراب می‌کنیم، اظهار کرد: در کشور خودمان قدر آب را ندانستیم؛ آبی که همیشه در دین ما به آن‌ اهمیت داده شده اما در مورد استفاده از آن فکر نکردیم و خیلی راحت به حالت سنتی آب را از بین بردیم.

هیچ زیر ساختی در کشاورزی درست نکرده ایم و هر دولتی می‌آید شعاری عمل می کند

صادقی با اشاره به اینکه هیچ زیر ساختی در کشاورزی درست نکرده ایم و هر دولتی می‌آید شعاری عمل می کند، ادامه داد: دولت فعلی الگوی کشت را مطرح کرده در صورتی که از قبل انقلاب صحبت الگوی کشت بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر به دنبال شعار بودیم تا عمل، افزود: اگر ما کشاورزان خودمان به داد خودمان نرسیم هیچ موقع نمی توانیم موفق شویم هرچند کشاورزان بزرگترین اما ضعیف ترین تشکل کشور هستند.

عضو هیئت رئیسه انجمن کشت فراسرزمینی با اشاره به اینکه کشاورزان بالاترین قدرت را دارند اما هیچ کجا به امینت غذایی اهمیت نمی‌دهند و راحت از آن عبور می کنند، اضافه کرد: انجمن کشت فراسرزمینی با ۶۲ کشور قرارداد دارد و می‌توانیم در این کشورها کشت فرا سرزمینی انجام دهیم ضمن اینکه ۴۹ درصد این کشورها در آفریقا هستند.

وی با تاکید بر اینکه چین بیشترین کشت فرا سرزمینی را در کشورها راه انداخته است، افزود: چینی‌ها فکر آینده را کرده اند ولی ما فقط صحبت می‌کنیم.

امارات سه میلیمتر بارندگی دارد ولی در کشاورزی مشکل ندارند اما کشاورزان ما با این‌همه بارندگی نمی‌توانند کشت انجام دهند و به ۹۰ درصد مصرف آب کشاورزی محکوم هستیم

صادقی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس ما سواد کافی را ندارند، بیان کرد: امارات سه میلیمتر بارندگی دارد ولی در کشاورزی مشکل ندارند اما کشاورزان ما با این‌همه بارندگی نمی‌توانند کشت انجام دهند و به ۹۰ درصد مصرف آب کشاورزی محکوم هستیم.

صادقی با اشاره به اینکه کشت فراسرزمینی خیلی خوب است ولی باید قوانین درست اجرا شود، ادامه داد: در صادرات فلفل دلمه‌ای کشاورزان چند ماهی به مشکل خوردند و مجلس آگاهانه عمل‌ نکرد تا یکبار قانون تصویب کند و مشکلات برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه فکر نمی‌کنم اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس کشاورزی دانش روز داشته باشند، افزود: باید به داد کشاورزی برسیم و نباید کشاورزی را ساده گرفت.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha