۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
طرح الگوی متعادل بازار آب سمنان در دست اجرا است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح الگوی متعادل بازار آب سمنان در دست اجرا است

سمنان- نجف‌زاده مدیر پروژه طرح الگوی متعادل بازار آب دشت سمنان گفت: در طرح الگوی متعادل بازار آب دشت سمنان، تشکیل بازار آب به عنوان الگوی متعادل در دشت سمنان به صورت پایلوت مدنظر است .

رضا نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سمنان در فلات مرکزی قرار دارد اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی ها در چند سال اخیر ، عدم توازن بارش در سطح استان و افزایش تقاضاها در بخش های شرب، صنعت و کشاورزی ، تامین آب شرب و صنعت و فعالیت های پربازده از نظر درآمد ، اشتغال با رویکرد افزایش بهره روی آب از اولویت های این شرکت است .

وی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش بارگذاری به سفره آب زیرزمینی ، علاوه بر روشهای معمول که این شرکت پیگیر تحقق آن است بازار آب نیز به عنوان ابزار اقتصادی، نقش قابل توجهی در تخصیص بهینه منابع آب بخش کشاورزی و همچنین آثار چشمگیری در تعیین الگوی کشت بهینه و بهبود سطح رفاه کشاورزان دارد .

مدیر پروژه طرح الگوی متعادل بازار آب دشت سمنان افزود: با تشکیل بازار آب، الگوی کشت به سمت محصولات با سود دهی بالاتر و ترغیب کشاورزان به افزایش بهره وری در واحد سطح سوق پیدا می‌کند.

نجف زاده با بیان اینکه تأمین آب صنایع و ذخیره بخشی از مبادلات بازار آب در سفره آب زیرزمینی برای تعادل بخشی آبخوان از محل حجم آب صرفه جویی شده بخش کشاورزی ، هدف اصلی این ساز و کار است، گفت: در طرح الگوی متعادل بازار آب دشت سمنان، تشکیل بازار آب به عنوان الگوی متعادل در دشت سمنان (پایلوت) در استان سمنان مدنظر است .

کد خبر: ۱۹۵٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha