شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست، از اتصال و تجمیع پیام رسان‌های داخلی تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور، در خصوص عملکرد پیام رسان‌های داخلی اظهار کرد: استفاده از پیام رسان‌های داخلی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد. از این جهت می‌تواند یک فرصت باشد که تنوع زیادی دارد و هر کاربری این امکان را دارد که با سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای فعالیت انتخاب کند، اما از این نظر که نمی‌توان مانند شبکه‌های اجتماعی همه کاربران را در یک محیط مشترک تجمیع کرد، تهدید محسوب می‌شود.

زارع پور افزود: برای از بین بردن این تهدید و حل این مسئله ما تلاش کردیم با ایجاد فضای رقابتی، پلتفرمی را که کاربران اقبال بیشتری به آن دارند، بیابیم. در این راستا امکان اتصال همه پیام رسان‌های داخلی به یکدیگر، طرح ویژه‌ای است که در دست اجراست و به احتمال زیاد تا دهه فجر به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که دنیا در زمینه استفاده از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در عین توزیع فیزیکی به سمت اتصال پیش می‌رود، بیان کرد: اتحادیه اروپا قانونی را با عنوان خدمات و بازار دیجیتال تصویب کرده است که از اول سال میلادی آینده اجرایی خواهد شد.

بر اساس این قانون هر شرکتی که قصد فعالیت در اروپا را دارد اگر بیش از ۴۰ میلیون کاربر و کسب و کار دیجیتال داشته باشد، باید قواعدی را رعایت کند؛ یکی از این قواعد اتصال متقابل است به این معنا که اگر یک پلتفرم کوچک هم قصد فعالیت داشته باشد شرکتی مانند متا باید به آن اجازه اتصال به پلتفرم‌های خود را بدهد؛ ما هم به دنبال اجرای این قانون هستیم و تلاش می‌کنیم حداقل تا پایان سال این اتفاق بیفتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: برخی تصور می‌کنند شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت است، به هیچ وجه چنین نیست. شبکه ملی اطلاعات یک شبکه ملی پرسرعت و با کیفیت در گستره جغرافیای جمهوری اسلامی ایران است که قرار است بر بستر آن خدمات با کیفیتی به مردم ایران ارائه شود.

اینترنت پرسرعت هم از جمله خدماتی است که روی آن اجرا خواهد شد، با این شبکه تمام دسترسی‌ها به سایت‌های خارج نیز همچنان برقرار خواهند بود.

زارع پور تاکید کرد: هر اندازه این شبکه پرسرعت‌تر و با کیفیت‌تر باشد طبیعتاً سرعت و کیفیت اینترنت هم افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha