خریداری ۸ فروند کشتی باری
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

خریداری ۸ فروند کشتی باری

صفایی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از خریداری ۸ فروند کشتی باری برای صادرات و واردات با روسیه خبر داد.

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی گفت: ۴ فروند کشتی در حال ساخت و چند فروند کشتی دیگر هم خریداری شده و در حال انتقال است.

صفایی درباره ترانزیت بین ایران و روسیه و کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس گفت: در سطح ملی اتفاقات خوبی افتاده و مذاکرات خوبی با کشورهای روسیه؛ قزاقستان؛ آذربایجان و ترکمنستان انجام شده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ترانزیت به روسیه هم از دریا و به صورت مستقیم هم از طریق ریل می‌تواند انجام شود تا روسیه و کشورهای شمال و جنوب مثل هند؛ پاکستان؛ قطر؛ امارات و عمان وصل شوند که در بنادر جنوبی شرایط مهیاست و مذاکرات خوبی با روس‌ها انجام شده است که می‌توانند کالاهای خود را انتقال بدهند.

صفایی در ادامه گفت: درباره بنادر شمالی هم ظرفیت‌ها را مهیا کردیم و برخی مشکلات در تجهیزات بندری داشتیم که در حال تجهیز و رفع این مشکلات هستیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از محدودیت‌ها در دریای خزر تامین کشتی بود، تا بار مازاد چه برای صادرات ایران به روسیه و چه واردات کالاهای روسیه به ایران انجام شود که اکنون در حال انجام و عمدتا کالاهای اساسی است و چه کالاهای روسی که به صورت ترانزیت باید از سرزمین ما عبور کند و به کشورهای مقصد و جنوبی برسد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تامین کشتی مورد نیاز ۸ فروند کشتی باری سرمایه گذاری و مهیا شده و در حال فعالیت است و چندین فروند هم خریداری شده و در اردیبهشت ۱۴۰۲ منتقل خواهند شد.

صفایی افزود: در صدد هستیم که بحث کشتی سازی در دریای خزر و بحث گردشگری و مسافری دریایی هم در دریای خزر انجام شود.

کد خبر: ۱۹۵٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha