۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
سالانه حدود ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

سالانه حدود ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

زاهدان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۳۱ هزار تن گوشت مرغ از ۱۹۰ واحد فعال پرورش مرغ در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در ستاد تنظیم بازار استان که با حضور تعدادی از نمایندگان مرغداران به منظور بررسی و رفع مشکلات مرغداری‌ها در خصوص پرورش مرغ و بازار فروش برگزار شد، اظهار داشت: ۱۹۰و احد فعال پرورش مرغ در استان وجود دارد که با تولید حدود ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در سال، ۳۸ تا ۴۰ درصد نیاز استان را تأمین می‌کند.

وی گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل شرایط خاصی که در حوزه مرغداری‌ها وجود دارد مشکلاتی در بحث فروش مرغ تولید شده مرغداری‌های استان به وجود آمده که لازم است تصمیماتی برای حل این موانع اتخاذ شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان یکی از فرصت‌های فروش مرغ تولیدی استان را استفاده از فرصت مرز عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و بازار مصرف این کشورها، باید شرایط لازم برای کشتارگاه‌های استان فراهم شود که استانداردهای لازم برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بدین منظور کشتارگاه‌ها باید شرایط لازم را برای صادرات فراهم و خط N۲ را راه‌اندازی کنند که در این رابطه با ارائه تسهیلات لازم زمینه تأمین منابع مالی برای راه‌اندازی این خط در کشتارگاه‌ها را به وجود می‌آوریم.

زنگنه حمل غیرمجاز مرغ زنده را یکی دیگر از عواملی دانست که موجب ایجاد مشکلاتی برای بازار مرغ تولیدی سیستان و بلوچستان شده و اعتراض واحدهای مرغداری استان را به دنبال داشته است.

وی گفت: مقابله با موضوع ورود مرغ زنده از خارج از استان نیز با همکاری نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بیش از گذشته صورت خواهد گرفت و از فروش غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهرها جلوگیری خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرغ زنده فقط با مجوز دامپزشکی می‌تواند وارد استان و برای کشتار به کشتارگاه‌های حمل شود.

وی در خصوص کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: باوجود اینکه کشتارگاه در زاهدان، زابل، ایرانشهر و خاش وجود دارند اما فقط کشتارگاه زاهدان فعال بوده و کشتارگاه ایرانشهر نیز در شرف فعال سازی است و زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی این کشتارگاه ظرف ۱۰ روز آینده فراهم خواهد شد.

زنگنه بیان کرد: علاوه بر این در ارتباط با کشتارگاه زابل نیز نمایندگان انجمن مرغداران بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد که با رفع موانع و راه‌اندازی این کشتارگاه نیز ظرفیت کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان افزایش یابد و مرغ تولیدی استان را بتوانیم در منطقه کشتار کنیم.

وی اظهار داشت: کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان باید به سمت کشتارگاه‌های استاندارد پیش روند تا بتوانیم مرغ تولیدی را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه صادرات مرغ هم‌اینک اجازه صادرات به صورت منجمد با استانداردهای لازم از مرزهای استان وجود دارد اما تلاش می‌شود که به صورت ویژه بتوانیم مشکلات صادرات در این زمینه را مرتفع کنیم.

کد خبر: ۱۹٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha