۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
سرمایه گذاری در ساخت پتروشیمی آورده ای برای استان مرکزی ندارد
منتخب مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

سرمایه گذاری در ساخت پتروشیمی آورده ای برای استان مرکزی ندارد

اراک- منتخب مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری برای ساخت پتروشیمی که در سنوات گذشته پیش بینی شده و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد آورده ای برای استان ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار،علیرضا نظری پیش از ظهر جمعه درجلسه اعضا و هئیت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک با منوچهر توسطی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد، اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ عمدتاً مبتنی بر منابع تخیلی بسته شده است زیرا فروش یک میلیون بشکه نفت با ارزش بیش از ۵۰ دلار در نظر گرفته شده و این کاملا مشخص است که دست یافتنی نیست زیرا در صورتی که فروشی هم باشه به راحتی نمی‌توان آن را وصول کرد.

وی با اشاره به تصویب  منابع کسب ۱۶۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات هم گفت:  با توجه به شرایط تولید در حال حاضر و وجود ویروس کرونا که مزید بر علت شده است، دولت باید در سه ماهه اول سال اعلام بخشودگی مالیاتی کند در سه ماه بعد هم وضعیت نامشخص است.

منتخب مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات ساختاری که در کشور وجود دارد و گرفتار آن هستیم، این است که بخشهای خصوصی در میدان عمل دچار مشکل شدند و فضای بروکراسی و اداری نشینی در کشور رشد کرده است.

وی اضافع کرد: متاسفانه صندوق‌های بازنشستگی در شرایط خوبی نیستند و دولت باید هم ۳ میلیون حقوق کارکنان خود را پرداخت کند و هم بخشی از توان مورد نیاز برای پرداخت حقوق مستمری بگیران را در نظر بگیرد و این موضوع موجب شده که دولت به یک دولت چاق حجیم بی تحرک تبدیل شود که تمام آورده را خرج امور جاری خود می کند و در شرایط کنونی  چاره‌ای جز برگشت به ظرفیت های بخش خصوصی بخصوص ً بحث صنعت معدن و کشاورزی وجود ندارد.

نظری عنوان داشت: سرمایه گذاری برای ساخت پتروشیمی که در سنوات گذشته پیش بینی شده و در حال حاضر  ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما این سرمایه گذاری آورده ای برای استان ندارد.

منتخب مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خمین که با مشکلات آب دست و پنجه نرم می کند، یک صنعت آب بر را احداث کرده ایم گفت: در صورتی که آمایش سرزمینی به صورت صحیح در این شهرستان مد نظر قرار گرفته بود باید از ظرفیتهای دیگری استفاده می کردیم تنها آورده این سرمایه گذاری در نهایت ۱۱۰ شغل خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha