۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
چالش پیدا کردن ضامن کارمند رسمی با گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

چالش پیدا کردن ضامن کارمند رسمی با گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه برای پرداخت تسهیلات به کشاورزانی که از اقشار کم درآمد جامعه هستند، شرط معدل حساب را قرار دهیم، بخش زیادی از کشاورزان را از چرخه دریافت تسهیلات محروم می‌ شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مسیر سخت دریافت تسهیلات خُرد بانکی از سیستم بانکی، گفت: تسهیل در پرداخت وام خُرد در شرایطی که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستند بسیاری گره‌گشا است اما متاسفانه بانک‌ها به جای تسهیل‌گیری در فرآیند اخذ وام، با ایجاد موانع دریافت تسهیلات را برای متقاضیان دشوار کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شرط معدل حساب برای دریافت وام کشاورزان افزود: اینکه برای پرداخت تسهیلات به کشاورزانی که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند، شرط معدل حساب را قرار داده شود، بخش زیادی از کشاورزان را از اخذ وام محروم می کند. از این رو وزیر امور اقتصاد و دارایی باید به این موضوع ورود کرده و اجازه تضییع حق کشاورزان را ندهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موانع و دشواری ناشی از شرایط تضامین گفت: پیدا کردن ضامن کارمند در شهر های کوچک برای کشاورزان مشکل دیگری است که این افراد با آن مواجه هستند. مگر در یک شهر کوچک چند کارمند وجود دارد که ارائه وام ها را مشروط به دریافت گواهی کسر از حقوق ضامن کرده اند. باید شرایط را برای دریافت وام های خرد تسهیل کنیم.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha