۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
آمریکا رفتار غیرمسئولانه‌ای در برابر ایران دارد
نماینده روسیه در وین:

آمریکا رفتار غیرمسئولانه‌ای در برابر ایران دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد: آمریکا رفتار غیرمسئولانه‌ای در برابر توافقنامه هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش بازار، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد آمریکا رفتار غیرمسئولانه‌ای در برابر توافقنامه هسته‌ای ایران دارد.

اولیانوف گفت، به نظر می‌رسد آمریکا تصمیم گرفته است مذاکرات درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام»، در مورد برنامه هسته‌ای ایران را به حال تعلیق درآورد و این موضع‌گیری غیرمسئولانه است.

اولیانوف در نشست خبری افزود: اطلاعاتی درز پیدا کرد که حتی پیش از انتخابات کنگره یعنی در چهارم نوامبر، در زمان یکی از تجمع‌های انتخاباتی، جو بایدن در پاسخ به یکی از رای دهندگان، تاکید کرد توافقنامه هسته‌ای مرده است، اما آمریکا این موضوع را اعلام نمی‌کند. این جمله منتشر شد و واقعا هم به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها تصمیم به تعلیق مذاکرات گرفته اند. این رفتار کاملا غیرمسئولانه است، در شرایطی که فقط چند گام به خط پایان باقی مانده است و متوقف کردن مذاکرات به بهانه‌های ساختگی غیرممکن است.

وی خاطر نشان کرد: مسایل بسیار جدی با آزمون روبروست. مسایل عدم اشاعه هسته‌ای از جمله برای خود آمریکایی‌ها بسیار مهم است و اگر مذاکرات وین به صورت مثبت تکمیل نشود، خطر تنش تشدید می‌شود و تا حد زیادی افزایش می‌یابد و شاید به شرایطی برسد که امکان کنترل آن وجود نداشته باشد تا جایی که تاسف آورترین سناریو رخ دهد. آمریکاییها، اسرائیلی‌ها و همسایگان، گاهی می‌گویند گزینه نظامی را بعید نمی‌دانند. اگر اوضاع به این نقطه برسد، برای همه از جمله آمریکا بد خواهد بود. فرصت واقعی برای اجتناب از این شرایط، با تلاش‌های دیپلماتیک، وجود دارد.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha