۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
صدور ۳۲۲۰۷ بیمه نامه در زیربخش های مختلف کشاورزی در سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، خبر داد:

صدور ۳۲۲۰۷ بیمه نامه در زیربخش های مختلف کشاورزی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۳۲۲۰۷ بیمه نامه در زیربخش های مختلف باغی و زراعی و منابع طبیعی صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سید حسینی در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در محل بانک کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی استان گفت: ازابتدای سال گذشته تاکنون ۳۲۲۰۷ بیمه نامه در زیربخش های مختلف پرورش آبزیان، دام و طیور، محصولات باغی و زراعی و منابع طبیعی صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، گفت: تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک و خطرات طبیعی همچون خشکسالی، کم‌آبی و سیلاب همراه بوده است.

حسینی افزود: با توجه به اینکه عمده اشتغال مردم منطقه بطور مستقیم و غیر مستقیم وابسته به بخش کشاورزی است، افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش اهمیت حیاتی دارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ بیمه توسط همه مسئولان دست اندرکار و افراد متنفذ ، گفت: تحقق اجرای برنامه های الگوی کشت و کشت قراردادی که از اولویت وزارت جهادکشاورزی است با توسعه بیمه امکان‌پذیر است.

وی توسعه بیمه را بعنوان چتر حمایتی در توسعه اشتغالزایی، ارتقای تولید و درآمد اقتصادی برای بهره برداران و منطقه بسیار مهم برشمرد و افزود: با گسترش بیمه عوامل تولید، خطرپذیری در تولید با ریسک کمتری مواجه خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان وبلوچستان هم در این نشست گفت: میزان غرامت پرداخت شده به بیمه گذاران برای خسارت های تائید شده در کلیه زیربخش های کشاورزی در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱مبلغ ۶۰۳ میلیارد ریال بوده است.

امیر حسام قزلباش افزود: سیل سال گذشته که در استان اتفاق افتاد بخش عمده خرمای تولیدی کشاورزان را نابود و بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد .

کد خبر: ۱۹۵٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha