خرید شب یلدای مردم کاهش پیدا نکرد
رییس اتحادیه آجیل فروشان تهران؛

خرید شب یلدای مردم کاهش پیدا نکرد

رییس اتحادیه آجیل فروشان تهران گفت: آیین شب یلدا یکی از رسوم دیرینه ایرانیان است، خرید شب یلدا امسال در مقایسه با سال های گذشته کاهش پیدا نکرده است.

غلامرضا خدامی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص بازار شب یلدا اظهارداشت: آجیل شب یلدا ممتاز در حال حاضر در بازار ۳۵۰ هزار تومان است که شامل مغز گردو، پسته، بادام هندی، انجیر و بعنوان پایه و کشمش، باسلوق و مویز در کنار آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه آجیل شب یلدا در مقایسه با دیگر اجناس افزایش زیادی نداشته است، افزود: برخی اقلام وارداتی است که به صورت قانونی وارد کشور نمی شود افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

رییس اتحادیه آجیل فروشان تهران با اشاره به اینکه فراوانی آجیل در بازار وجود دارد، بیان کرد: ویژه شب یلدا تیم های بازرسی از فروشندگان آجیل شب یلدا تدارک دیده شده تا اقلام با نرخ مصوب و کیفیت مناسب به دست مشتری برسد.

خدامی در گلایه از برخی اصناف که در ایام شب یلدا و یا بازار شب عید به فروش آجیل و خشکبار می پردازند، خاطرنشان کرد: صنوفی مانند میوه و تره بار و یا سوپر مارکت ها در ایام نوروز و یا شب یلدا اقدام به عرضه آجیل و خشکبار می کنند که در این صورت ما نمیتوانیم به درستی بر کیفیت و قیمت کالاها نظارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار در ایام اغتشاشات با افراد ضد انقلاب همکاری نکردند، گفت: مردم نیز امسال مانند سال های گذشته برای تهیه ملزومات برگزاری آیین شب یلدا به بازار آمدند و با کاهش خرید مردم روبرو نبوده ایم.

رییس اتحادیه آجیل فروشان تهران اظهار کرد: قیمت ها بسته به اقلامی که در آجیل ها وجود دارد متغییر است به همین دلیل امکان خرید آجیل با قیمت های مناسب نیز برای همه مردم فرآهم است.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha