۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
توضیحاتی درباره رسیدگی به مشکلات مالباختگان موسسات مالی
نماینده ادوار مجلس تشریح کرد

توضیحاتی درباره رسیدگی به مشکلات مالباختگان موسسات مالی

نماینده ادوار مجلس توضیحاتی را در راستای یکی از مصاحبه‌های خود درباره نحوه برخورد کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با استنکاف دستگاه‌های اجرایی از اجرای قانون ارائه داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح الله بیگی ئیلانلو نماینده ادوار مجلس، با بیان اینکه در آبان ماه سال ۹۴ به عنوان نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس فعالیت داشته است، گفت: عمده اعتراضات آن زمان برای بانک ها و به خصوص مؤسسات مالی و اعتباری بود.

نماینده وقت میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس در ادامه با بیان اینکه از جمله این مؤسسات، مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) با تعداد نیرو بالا بود، عنوان کرد: بالای تابلوی برخی این مؤسسه ها، آرم بانک مرکزی و پایین آن اسم مؤسسات مالی آمده بود که مردم به اعتبار این آرم و اسامی که این مؤسسه را یک مؤسسه موجه معرفی می کرد، دارایی خود را به آنها می سپردند. در نهایت کار به جایی رسید که قرار شد این مؤسسات مالی و اعتباری که برخی از آنها مجوز رسمی نداشته، ساماندهی شوند.

وی یادآور شد: کمیسیون اقتصادی در آن زمان نیز در راستای ساماندهی مؤسسات، بنده حقیر را به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی به همراه مرحوم غلامحسین شیری، دیگر عضو این کمیسیون به بانک مرکزی معرفی کرد تا برنامه ای برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری تدوین کنیم.

بیگی ئیلانلو در ادامه با بیان اینکه از آنجایی که فضای عمومی جامعه نسبت به عملکرد برخی از مؤسسات مالی و اعتباری ملتهب بود و شاهد تجمعاتی روبروی مجلس علیه این مؤسسات بودیم، گفت: مالباختگان واقعاً استرس داشتند چرا که دار و ندار خود را در این مؤسسات گذاشته بودند و نمی دانستند عاقبت آن چه خواهد بود.

این نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به مصاحبه خود در این زمینه در تاریخ ۱۰ آبان ۹۴ بیان داشت: تقاضای بنده این بود که در راستای این اقدام، بانک مرکزی فورا موضوع موسسات مالی را ساماندهی کند و در صورت استنکاف از اجرای قانون، موضوع از طریق اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، پیگیری شود.

این نماینده مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قصد بنده از این مصاحبه صرفاً بحث نظارتی و پیگیری اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس بود، خاطرنشان کرد: با این حال خبرنگار وقت برای تسهیل نگارش، متن و تیتر خبر را اصطلاحاً ژورنالیستی نگاشته و به جای بحث اعمال ماده ۲۳۴ از عبارت «شکایت» استفاده کرده در حالی که نظر بنده شکایت کمیسیون اقتصادی نبوده بلکه منظور به کارگیری یکی از ابزارهای نظارتی مجلس یعنی اعمال ماده ۲۳۴ بوده است؛ بنابراین اینجانب قصد تصحیح و شفاف سازی منظور خود را دارم و درخواست دارم براساس قانون مطبوعات توضیحاتم درباره مصاحبه مورخه ۱۳۹۴/۰۸/۱۰ درج شود و تبیین شود منظورم شکایت کمیسیون اقتصادی از بانک مرکزی نبوده بلکه هدفم توضیح ابزار نظارتی ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس برای پیگیری مشکلات بوده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha