۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
ایلام رتبه دوم جذب اسناد خزانه اسلامی را در کشور دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام:

ایلام رتبه دوم جذب اسناد خزانه اسلامی را در کشور دارد

ایلام - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: این استان با جذب ۳۷۵ میلیارد تومان، رتبه دوم جذب اسناد خزانه اسلامی در کشور را دارد.

رحمت الله قیصوری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام در سال جاری که به نام جهش تولید برنامه های مختلفی را برای رونق تولید و اشتغال در استان طراحی کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های صنعتی در استان، حل مشکلات واحدهای تولید در اولویت کاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفته است.

قیصوری با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با بحران های زیست محیطی و افزایش ضریب نفوذ فناوری های نوین در بخش های مختلف اقتصادی از مهمترین سیاست ها  و رویکردهای ستاد اقتصاد مقاومتی در استان است، گفت: تبدیل تحریم ها به فرصت، بهره گیری از ظرفیت و تقویت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی استان، ساماندهی پروژه های عمرانی استان با تأکید بر واگذاری آنها و استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی و خصوصی برای اجرا و تکمیل آنها از دیگر اولویت های مسئولان استان در سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار کرد: تکمیل پروژهای نیمه تمام و اولویت دار، تکمیل ظرفیت تولید داخلی با تأکید بر ارتقای بهره وری واحدهای تولیدی و استفاده از ظرفیت های بلااستفاده، مولدسازی ظرفیت های بالقوه، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال مولد، بهبود معیشت اقشار آسیب پذیر، بهبود محیط کسب و کار در بخش های مختلف استان، افزایش ظرفیت صادرات غیرنفتی به ویژه صادرات به ۱۵ کشور همسایه، توسعه و ارتقای همکاری میان استان ایلام و استان های همجوار مانند همدان و کرمانشاه و لرستان از دیگر رویکردهای اقتصادی استان در سال جاری است.

قیصوری عنوان کرد: استان ایلام با جذب ۶۹ درصد از مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی ابلاغی به استان تاکنون توانسته در رتبه دوم کشوری در زمینه جذب اسناد مذکور قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پایان شهریور ماه آخرین فرصت جذب اسناد مذکور می باشد دستگاه های اجرایی باید هر سریعتر نسبت به جذب اسناد باقی مانده اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام تأکید کرد: دستگاه های اجرایی استان باید پیشنهادات خود را در خصوص پروژه ها و طرح ها و یا موارد موجود برای پیگیری و رفع مشکلات به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کنند.
 

کد خبر: ۱۹٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha