ارزیابی ۳۰ هزار محصول شرکت دانش بنیان

ارزیابی ۳۰ هزار محصول شرکت دانش بنیان

قائم مقام ارزیابی دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۶۰ تا ۹۰ هزار محصول دانش بنیان در ۱۰ سال گذشته با تلاش ۳۰ شرکت تولید و تمام این محصولات ارزیابی شد.

به گزارش بازار، حسین فتح اللهی در جلسه کارگاه فرآیند شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از خدمات ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، شناسایی نیازها و معرفی آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیانی است که توانایی ارایه پاسخ‌های فناورانه را دارند و بر همین اساس طی چند سال اخیر شرکت‌های حقوقی و حقیقی که توانایی و تخصص لازم را در زمینه ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق داشتند به میدان آمدند و در کنار مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به متقاضیان خدمات ارایه کردند.

وی درباره معیارهای ارزیابی و ضرورت وجود معیارهای یکسان در فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: پارک‌های فناوری می‌توانند با معرفی کارگزار ارزیابی و تشویق شرکت‌های مستقر در پارک به ثبت اطلاعات در سامانه دانش‌بنیان فرآیند ارزیابی این شرکت‌ها را تسریع کنند.

قائم مقام ارزیابی دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرکت‌ها در این مدت مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند و به طور متوسط ۳۳ درصد آنان تایید شده اند.

وی افزود: در فرایند ارزیابی‌ها تعدادی از شرکت‌ها مورد تایید قرار نمی‌گیرد و برخی از شرکت‌ها محرمانه بودن را مطرح می‌کنند و داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی را در اختیار کارشناسان قرار نمی‌دهند که باید تلاش شود که اقدامات خود را در این زمینه ادامه دهند تا در آینده تاییدیه را کسب کنند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: توسعه این استان نیازمند دیدگاه‌ها و تفکرات ارزشمند فناوران است تا علم و دانش به تجارت و درآمد تبدیل شود.

ناصر فخرموحدی افزود: برای توسعه و رشد شرکت‌های دانش بنیان از همه توان دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهیم کرد تا فرایندهای مراحل ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود.

وی بر شناسایی نیازهای استان نیز تاکید کرد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهیم که مشکلات و نیازهای استان را با نگاه فناورانه خود برطرف کنند که در این زمینه باید بین دستگاه‌های اجرایی، صنعت و شرکت‌های دانش بنیان نیز ارتباط دوسویه برقرار شود.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha