۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
تجهیز و توسعه ۶ بندر و ۱۷ فرودگاه با وجود تمام محدودیت‌ها
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

تجهیز و توسعه ۶ بندر و ۱۷ فرودگاه با وجود تمام محدودیت‌ها

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: ۶ بندر کشور تجهیز، بازسازی و تعمیر اساسی شده و ۱۷ پروژه فرودگاهی کشور هم توسعه و بهسازی شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان اینکه براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور میزان منابع و مصارف کشور در سال ۸۹ علی‌الرغم تمام تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات تقریبا به صورت کامل تامین شده است، گفت: دولت توانسته ۹۷ درصد منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه را تامین کرده و ۹۷ درصد هزینه‌ها را هم پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این اولین بار است که کشور با وجود تحریم‌ها، کاهش فروش نفت، بحث مالیات‌ها و درآمدهای اختصاصی تحقق منابع ۹۷ درصدی داشته باشد، همچنین در سال ۹۸ وابستگی بودجه ما به نفت کاهش پیدا کرده و به ۲۲ درصد رسید که یک نرخ بسیار خوبی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اتفاقات مثبت سال ۹۸ اظهار کرد: دولت توانست علی‌الرغم همه محدودیت‌های بودجه‌ای ۷۰ کیلومتر آزادراه، ۷۳۲ کیلومتر بزرگراه و ۲۷۶ کیلومتر خطوط راه آهن را احداث کند، همچنین بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی را انجام دهد.

کاهش درآمد گمرک و نیروی انتظامی در سال ۹۸

وی تصریح کرد: ۶ بندر کشور تجهیز، بازسازی و تعمیر اساسی شده و ۱۷ پروژه فرودگاهی کشور هم توسعه و بهسازی شد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تاکید براینکه ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر در سال ۹۸ به متقاضیان واگذار شده است، گفت: ۱۱ سد با حجم و مخزن ۶۷۸ میلیون متر مکعب و آب قابل تنظیم هزار و ۱۴ میلیون

متر مکعب افتتاح و ۳ سد آبگیری شد، همچنین ۱۶۲ میلیون متر مکعب حجم مخزن و آب قابل تنظیم ۱۱۹ میلیون متر مکعب و بیش از ۵۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در آستانه بهره‌برداری و افتتاح قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد:۱۰ واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت هزار و ۷۸۶ مگاوات راه‌اندازی شد و ۶ واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت هزار و ۴۳۴ مگاوات در آستانه افتتاح است، همچنین ۵۹ پروژه پست برق افتتاح و ۴۶ پروژه خط انتقال برق و آبرسانی شرب و بهداشتی به دو هزار و ۱۶۲ روستا انجام شده است.

توجه بیشتر دولت به طرح‌های ملی

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: ۳۶ پروژه بیمارستانی به ظرفیت ۳ هزار و ۸۰۳ تخت افتتاح و ۱۷ پروژه بیمارستانی هم در بهار ۹۹ با ظرفیت دو هزار و ۵۰۱ تخت افتتاح می‌شود و تمام این اتفاقات مثبت با وجود مشکلات و محدودیت‌های بودجه‌ای و پولی انجام شده است.

جعفزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه ما در کمیسیون برنامه و بودجه با وجود این مسایل چند دغدغه و تذکر هم داشتیم، گفت: درآمد گمرک جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وزارت صمت و حوزه نظام وظیفه بیش از حد انتظار کاهش داشته و با توجه به مشکلات امسال دولت باید تمهیدادت جدی اتخاذ کند.

وی همچنین تصریح کرد: عدم توجه به اعتبارات استانی یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان بود، یعنی علی‌الرغم همه اتفاقات خوب ملی، تقریبا استان‌ها رها شده‌اند و براساس گزارش خزانه‌داری کل کشور تنها حدود ۳۲ درصد اعتبارات هزینه‌ای استان و حدود ۱۴ درصد اعتبارات تملک دارایی یا طرح‌های استانی تامین اعتبار شده‎اند و این موضوع بیانگر آن است که دولت به پروژه‌های استانی توجه نداشته است.

کد خبر: ۱۹٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha