۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
دستگاه دیپلماسی حضور تجار ایرانی در بازارهای نیکاراگوئه را تسهیل کند
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دستگاه دیپلماسی حضور تجار ایرانی در بازارهای نیکاراگوئه را تسهیل کند

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نیازهای بازار نیکاراگوئه را احصاء کرده تا حضور تجار ایرانی تسهیل شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در خصوص اهمیت اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های ایران و نیکاراگوئه، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور دیرینه است و امضاء این برنامه مدون نشان دهنده تعمیق روابط ایران و نیکاراگوئه است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا نباید از ظرفیت بخش خصوصی غافل شد، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نیازهای بازار نیکاراگوئه را احصاء کرده تا حضور تجار ایرانی تسهیل شود.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا نباید از نقش کمیسیون های اقتصادی مشترک غافل شد از این رو برگزاری مستمر جلسات و پیگیری امور از دیگر مسائلی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به آن توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته گروه های دوستی-پارلمانی نیز می توانند به کمک وزارت امور خارجه رفته و از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی نیز برای تقویت روابط دوجانبه استفاده کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره ایران با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین نشان دهنده شکست سیاست یکجانبه واشنگتن علیه تهران است.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha