۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
موضوع تورم بالای استان ایلام آسیب شناسی شود
استاندار ایلام:

موضوع تورم بالای استان ایلام آسیب شناسی شود

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه موضوع تورم بالای استان آسیب شناسی شود، گفت: اولویت های پژوهشی بر علل افزایش تورم در استان اختصاص یابد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در جلسه ستاد تنظیم بازار استان از وضعیت تورم استان انتقاد کرد و گفت: تورم بالای استان علل و عوامل مختلفی دارد که بایدمورد توجه و آسیب شناسی فرار گیرد.

وی در ادامه خواستار اولویت دهی مباحث پژوهشی به بحث تورم و شاخص فلاکت در استان شد و افزود: هر ساله بالای ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه پژوهش هزینه می شود و در اینجا لازم است اولویت تحقیق و پژوهش بر نرخ تورم و شاخص فلاکت استان تمرکز یابد.

سلیمانی دشتکی در ادامه نتایج تحقیق ها در حوزه اجتماعی را موفق ارزیابی کرد و گفت: پژوهش ها در حوزه اجتماعی استان خروجی مثبتی داشته و شاهد کاهش ۱۸ درصدی آسیب های اجتماعی در این راستا بوده ایم.

استاندار ایلام در ادامه به یک پارادوکس عجیب در استان اشاره کرد و گفت: مسئله این است که چرا باید در استانی که بیش از یک ششم جمعیت آن تحت پوشش نهادهای حمایتی است تورم بالا باشد و این باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اگر چه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بارها خواستار کاهش افراد تحت پوشش در استان به دلیل بالا بودن سپرده و موجودی آنها در بانک ها شده است اما مخالفت کرده ایم چراکه خواستار توانمند سازی اقشار ضعیف جامعه بصورت طبیعی هستیم که با ایجاد خودکفایی دیگر نیازی به کمک دستگاه های حمایتی نداشته باشند.

کد خبر: ۱۹٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha