۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
هند برای خرید کیوی ناز می‌کند| طلب ۳۰ میلیارد تومانی باغداران
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

هند برای خرید کیوی ناز می‌کند| طلب ۳۰ میلیارد تومانی باغداران

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان این که هند برای خرید کیوی ما ناز می‌کند، گفت: نباید به این کشور اکتفا کرد و دنبال بازارهای پایدار باشیم.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز صادرات کیوی به هند اظهار داشت: هند نیازمند ممحصولات کشاورزی استان است و نباید به آن ها برای بردن محصولات التماس کرد.

وی با اظهار این که نباید به کشورهایی که برای خرید کیوی ما ناز می کنند، اکتفا کرد، گفت: اکنون محصولات کشاورزی و کیوی استان به کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه، روسیه و غیره ارسال می شود و خود را به کشورهایی نظیر هند گره نزنیم و به فکر دیگر بازارها باشیم.

وی با بیان این که تلاش کردیم واریته های خوبی را در استان کشت کنیم، گفت: میانگین باغات هر باغدار در استان هفت هزار متر است و رغبت آنان برای کار علمی کم اندک است و از سوی دیگر نارضایتی از قیمت ها سبب شده تا رغبتی نداشته باشند.

شعبانی یادآور شد: بهترین میوه دنیا از نظر طعم و مزه در استان و ایران تولید می شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به این که روسیه طالب نارنگی ما است، گفت: طی سال های اخیر تامسون نیز به این بازار راه یافته است.

وی درباره طلب باغداران بابت فروش میوه شب عید سال قبل اظهار داشت: متاسفانه به رغم آن که تعهدات خود را انجام دادیم ولی موقع دریافت مطالبات با مشکل مواجه می شویم و همچنان ۳۰ میلیارد تومان از طلب باغداران پرداخت نشده است.

وی گفت: برای دریافت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات باید کلی دوندگی و ضامن تهیه کنیم درحالی دولت می تواند با پرداخت طلب، باغداران و تولیدکنندگان را برای تامین سرمایه درگردش یاری کند.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha