۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور برنامه ریزی شده است
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار:

ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور برنامه ریزی شده است

ایلام- مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی دولت برای ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی زندوکیلی صبح سه شنبه در جلسه بررسی زیست بوم اشتغال در اداره کار استان ایلام اظهار کرد: زیست بوم کارآفرینی و اشتغال با هدف ایجاد سالانه بیش از یک میلیون شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: از جمله فعالیت‌های زیست‌بوم اشتغال می‌توان به تدوین و ابلاغ برش استانی تعهد اشتغال دولت سیزدهم برای ایجاد شغل و تعامل، نظارت، پایش و پیگیری اجرای برنامه‌های اشتغال در سطح استانی از طریق کارگروه‌های اشتغال استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر اجرای برنامه‌های بسته اشتغال مناطق مرزی و تدوین سازوکار اجرایی برنامه ملی تقویت کسب‌وکار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اشاره کرد.

زندوکیلی گفت: مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره حفظ بقاء، تقویت و بهسازی مراکز اشتغال است، سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغالزایی ایجاد کرده، بر این اساس که افراد جویای کار می توانند با ثبت نام در سامانه؛ درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب و یا همان درخواست استخدامی اعلام کنند.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دولت درصدد است تا امید را در جامعه افزایش دهد و نمی خواهد در امور مردم دخالت کند، بلکه وظیفه اش گره گشایی است تا امید و اعتماد مردم را به عنوان سرمایه اصلی نظام ارتقا دهد، لذا هرگونه اقدام در این حیطه و گسترش کارآفرینی به افزایش امنیت و آگاه‌سازی افراد جامعه کمک می‌کند

کد خبر: ۱۹۵٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha