۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
جهاد دانشگاهی یاری‌دهنده استارت آپ‌های بومی در قزوین باشد/خیرین عرصه‌های علمی را نادیده نگیرند
منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

جهاد دانشگاهی یاری‌دهنده استارت آپ‌های بومی در قزوین باشد/خیرین عرصه‌های علمی را نادیده نگیرند

قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مرکز دانش‌محور با تکیه‌بر اعتماد عمومی می‌تواند یاری‌دهنده استارت آپ‌های بومی در قزوین باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف‌الله سیاهکلی مرادی عصر پنجشنبه در دیدار با فرشاد پیله‌پی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین که در مرکز جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شد، اظهار داشت:در حال حاضر استان قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی و ماهیت دانشگاهی بودن خود از ظرفیت خوب نسل جوان و گروه‌های استارت آپی توانمندی برخوردار است که نیاز است تا مرکزی دانش‌محور در کنار این کسب‌وکارهای کوچک بایستد و از فعالین این عرصه حمایت کند.

وی گفت: برخی از فرهیختگان استان قزوین امروز در سایر استان‌های کشور و حتی خارج از ایران سکونت دارند که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند و می‌توانند با ورود به حوزه‌های خیرخواهانه علمی و مشارکت در طرح‌هایی نظیر« نذر علمی» بخشی از نیازهای موجود در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌محور جوانان این استان را مرتفع گردانند به شرطی که نهادی مثل جهاد دانشگاهی پشت این فعالیت‌های بومی بایستد و این اطمینان را بدهد که هزینه‌های این افراد در بهترین مکان ممکن هزینه می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از استارت آپ هایی که امروز با تلاش جوانان استان قزوین آغاز به کار کرده است برای تبدیل‌شدن از مرحله ایده به عمل راهی طولانی در پیش دارد که قطعاً با تکیه‌بر حمایت‌های دولتی این مسیر دشوارتر از چیزی که هست خواهد بود و در این مسیر به حمایت نهادهای علمی و دانشگاهی نظیر جهاد دانشگاهی و مشارکت خیرین و توانمندان اقتصادی استان نیاز خواهیم داشت.

جهاد دانشگاهی پل ارتباطی سرمایه گذاران و استارت‌آپ‌ها

سیاهکلی ادامه داد: قطعاً تأمین مالی نهادی مانند جهاد دانشگاهی با اعتبارات دولتی ممکن نیست و ازاین‌رو این نهاد طی سالیان گذشته با اجرای پروژه‌های موفق علمی توانسته است مسیر تأمین مالی خود را ایجاد کند که باید در این زمینه با استارت آپ ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در استان نیز همراهی داشته باشد و شیوه‌ها و راهکارهای ورود درست به بازار را به این افراد بیاموزد.

وی ادامه داد: قطعاً ایجاد ارتباط بین جوانان فعال در استارت آپ ها و سرمایه‌گذاران مرتبط نیز می‌تواند از مسیرهای پیش روی حرکت در جهاد دانشگاهی باشد که نیاز این مسئله به‌صورت جدی در استان احساس می‌شود امیدواریم که با مدیریت جوان در جهاد دانشگاهی بتوانیم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز ناباروری در استان قزوین به همت جهاد دانشگاهی استان و ایجاد بانک ذخیره خون‌بند باف به‌عنوان دو حرکت بزرگ، دانش‌محور و اثرگذار در استان قزوین توانسته است قابلیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه را در استان به تصویر کشانده و ذهنیتی توانمند و متخصص از این مجموعه در استان ایجاد کند.

توانمندی‌های علمی جهاد دانشگاهی در خدمت ساماندهی مد و لباس در کشور باشد

سیاهکلی گفت: البته قبول داریم که گاهی مشاهده می‌شود هنوز همراهی و همکاری کافی با این نهاد در استان اتفاق نیافتاده است و نیاز است تا با پرزنت و معرفی دوباره جهاد دانشگاهی، قابلیت‌ها و خلاصه‌ای از عملکرد آن طی چند سال گذشته مدیران استانی را با خود همراه کنیم.

وی همچنین به توانمندی‌های این مجموعه در حوزه طراحی و دوخت لباس اشاره کرد و بیان کرد: چالش امروز کشور در خصوص طراحی مد و لباس می‌تواند با دستان توانمند متخصصین و فعالین حوزه مد و لباس در مجموعه جهاد دانشگاهی درمان شود و برای این کار باید بدانید که از حمایت تمام‌قد ما برخوردار هستید.

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم بیان کرد: ارائه الگوهای مناسب برای فعالیت در حوزه مد و لباس در استان قزوین می‌تواند به بازار شلوغ لباس در کشور نظم و شکلی اسلامی و ایرانی بخشیده و از مسیر هجمه‌های فرهنگی در این حوزه برای مقابله با آن پیش‌قدم شود.

اصلاح نژاد گوسفند نژاد شال در جهاد دانشگاهی قزوین

فرشاد پیله‌چی رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین با تکیه‌بر دانش و علم محوری طی چند سال گذشته توانسته است اجراکننده بسیاری از پروژه‌های موفق در استان قزوین باشد.

وی گفت: اجرای پروژه‌های دانش‌محور نظیر ایجاد نخستین مرکز ناباروری از راه دور در استان قزوین، و ایجاد دفتر بانک خون‌بند ناف رویان و مرکز شیمی‌درمانی این نهاد در استان قزوین طی سال گذشته به بیش از 18 هزار نفر از مردم کشور خدمات‌رسانی داشته است.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد:  امروزه یکی از طرح‌های تحقیقاتی این نهاد تلاش برای اجرای پروژه اصلاح نژاد گوسفند شال هستیم که قطعاً اجرای آن می‌تواند اقدامی اثربخش در افزایش کمیت و کیفیت تولید گوشت قرمز در استان قزوین و حتی کشور داشته باشد.

پیله چی عنوان کرد: البته اجرای این پروژه نیازمند همراهی مسئولین استانی است که امیدواریم در سال جاری بتوانیم با بهره‌مندی از این حمایت‌ها این پروژه را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: طی چند سال گذشته در استان قزوین ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه هنر و معماری نیز شکل‌گرفته است و در این مدت توانستیم به بیش از 20 هزار نفر در 10 گروه مختلف آموزشی خدمات ارائه کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: برای مدیریت حوزه مد و لباس نیز  تاکنون بیش از 300 عنوان برنامه برگزارشده و در این مسیر نیز بی‌تفاوت نبوده‌ایم و تلاش کردیم تا با اجرای برنامه‌هایی نظیر کرسی‌های آزاداندیشی، ایجاد گروه‌های دانشجویی و ایجاد گروه‌های تخصصی در دانشگاه علمی و کاربردی مرکز در استان قزوین اقدامی اساسی در این خصوص در استان انجام دهیم.

کد خبر: ۱۹٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha