۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
 بهره برداری از خط لوله گاز طبیعی ترک استریم با حضور ولادیمیر پوتین

بهره برداری از خط لوله گاز طبیعی ترک استریم با حضور ولادیمیر پوتین

مراسم رونمایی از خط لوله گاز طبیعی ترک استریم که از نظر استراتژیک و اقتصادی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و برای انتقال گاز روسیه به اروپا ساخته شده است، امروز چهارشنبه در استانبول برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بازاربه نقل از آناتولی، مطابق بیانیه منتشر شده از سوی اداره ارتباطات ترکیه، رهبران ترکیه، روسیه، صربستان و بلغارستان در این مراسم رونمایی حضور خواهند داشت و روسای جمهوری ترکیه و روسیه کلیدی‌ترین مرحله از پروژه ساخت این خط لوله مهم گازی میان دو کشور را افتتاح خواهند کرد.

شایان ذکر است که پروژه گاز نورد استریم نیز از سال ۲۰۱۱ با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب عملیاتی شده و گاز روسیه را مستقیماً از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می کند.

همچنین پروژه   «نورد استریم ۲» با ظرفیت یکسان در سال که با یک چهارم تقاضای گاز سالانه دراروپا مواجه است، توسط شرکت ملی گاز پروم روسیه به اجرا در خواهد آمد.

ظرفیت کلی خط لوله گاز طبیعی ترک استریم ۳۱.۵ میلیارد متر مکعب است که خط اول آن ۱۵.۷۵ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را برای مصرف کنندگان ترکیه و خط دوم آن نیز با همین میزان گاز را ازترکیه به اروپا منتقل می کند.

گفتنی است که شرکت بوتاس اولین خط لوله را که به شبکه گاز ترکیه وصل خواهد شد و بوتاس-گاز پروم خط دوم را که تا مرز ترکیه و اروپا امتداد خواهد یافت، ساخته است.

خط لوله انتقال گاز طبیعی ترک استریم به طول ۱۰۹۰ کیلومتر است و  از شهر آناپا، سرزمین کراسنودار، روسیه آغاز شده و پس از گذر از دریای سیاه، در شهر لورونماییله‌بورگاس، کشور ترکیه پایان می‌یابد.

کد خبر: ۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha