۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه برگزار می‌شود
وزیر نیرو:

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه برگزار می‌شود

محرابیان، وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه خبر داد.

به گزارش بازار، کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای علی‌اکبر محرابیان در دیدار با دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه و ایساک لنین برآوو جین سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران، از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و نیکاراگوئه خبر داد و گفت: این اجلاس در کشور نیکاراگوئه برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به سابقه دیرینه روابط ایران و نیکاراگوئه، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون شاهد برقراری تعامل خوب بین این دو کشور هستیم و در تمام دوره‌ها روسای جمهور مراودات و مناسبات خوبی را رقم زده‌اند.

وی در ادامه، از اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای واقع در آمریکای لاتین سخن به میان آورد و افزود: بر این اساس شاهد رشد و توسعه همکاری‌ها بین این کشورها هستیم؛ در این باره می‌توان به همکاری در زمینه‌هایی، چون انرژی و مبادلات کالا و خدمات اشاره کرد.

وزیر نیرو، نقش بخش خصوصی را در توسعه روابط دوجانبه بین ایران و نیکاراگوئه مهم و موثر برشمرد و ادامه داد: نقش دولت‌ها این است که حضور بخش خصوصی را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه تضمین کنند؛ در این باره می‌توان پروژه‌های مشترکی را در حوزه انرژی از قبیل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق‌آبی و همچنین شبکه آب و برق برنامه‌ریزی کرد.

محرابیان با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های کشور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: این کشور در حوزه اقتصادی از ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه و گسترش همکاری‌ها برخوردار است.

در ادامه، دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها، زمینه تعامل مشترک بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه برقرار است، گفت: می‌توان به ظرفیت همکاری در حوزه‌های آب، کشاورزی، صنعت و دانشگاه اشاره کرد، در این باره زیرساخت‌های لازم وجود دارد.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به امضای توافق‌نامه جامع بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه در روز گذشته، افزود: ایران و نیکاراگوئه از گذشته اشتراکات تاریخی دارند به طوری که هر دو کشور در سال ۱۹۷۹ میلادی در انقلاب پیروز شدند و در ادامه آن طی سال‌های اخیر اقدمات مفید و موثری بین طرفین بخصوص در حوزه تبادلات تجاری رقم خورد؛ همه این اقدامات در راستای توسعه و گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه است.

کد خبر: ۱۹۵٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha