۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
 آغاز عملیات اجرایی ساخت باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) خبر داد

آغاز عملیات اجرایی ساخت باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: عملیات احداث باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی تا پایان سال آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، سعید چلندری گفت: عملیات احداث باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی با ارزش بیش از هزار میلیارد تومان تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

چلندری، فرودگاه امام خمینی را یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی و خروجی کشور دانست و گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۳۰۰ پرواز مسافری در این فرودگاه انجام می‌شود و مسافرانی که از فرودگاه‌های کشورهای دیگر وارد فرودگاه می‌شوند، انتظارهای ویژه و متناسب با سایر کشورها دارند که به همین منظور مذاکرات با چندین کشور خارجی برای احداث فاز دو فرودگاه شامل یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری را آغاز کردیم که تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاه‌های امام خمینی با اشاره به پتانسیل‌های فرودگاه که برخوردار از منطقه ویژه تجاری و اقتصادی است، گفت: منطقه ۲۴۰ هکتاری از این منطقه ۴ هزار هکتاری که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی دارد، در دستور کار قرار گرفت که ۱۰۷ هکتار آن آماده بهره‌برداری است.

چلندری با اشاره به این که با آغاز فعالیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی انتطار می‌رود بخش زیادی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و های‌تک به این شهر فرودگاهی سرازیر شود، گفت : یکی از مباحث اصلی، بهسازی باند اصلی فرودگاه است که فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به بهره‌برداری از ترمینال سلام اشاره کرد و افزود: این ترمینال از نظر استاندارد با تمام ترمینال‌های پیشرفته در فرودگاه‌های مختلف دنیا برابر است که با احداث ترمینال سلام در قسمت جنوبی باند فرودگاه، احداث باند دوم شمالی را در دستور کار قرار دادیم که به زودی عملیات احداث آن که بیش از هزار میلیارد تومان است آغاز می‌شود.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی خاطر نشان کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست احداث دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن از منابع شهر فرودگاهی و مابقی از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.

چلندری تاکید کرد: با توجه به پتانسیل منطقه آزاد، مطالعات فاز دوم و طرح جامع فرودگاه به اتمام رسیده و در سازمان هواپیمایی کشوری به تصویب رسیده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha