۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
دهیاری‌ها اعتبارات تملک دارایی خواهند گرفت| مصوبه مجلس برای توسعه روستایی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دهیاری‌ها اعتبارات تملک دارایی خواهند گرفت| مصوبه مجلس برای توسعه روستایی

گرمسار- مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه مجلس مصوبه‌ای به تصویب رساند که در آن دهیاری‌ها مستقیماً اعتبارات تملک دارایی خواهند گرفت، گفت: این مصوبه گام بلندی برای توسعه روستایی است.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای دارد که اعتبارات دهیاری ها از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جدا خواهد شد، تاکید کرد: خوشبختانه مصوبه اخذ اعتبارات از سوی دهیاری ها آن هم به صورت مستقیم به تصویب نمایندگان رسیده و از سال آتی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در این مصوبه اعتبارات دهیاری ها از محل تملک دارایی مستقیماً به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود، ابراز کرد: این مصوبه برای توسعه روستایی بسیار کمک حال خوبی خواهد بود.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقاً اعتبارات روستایی به حساب بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و ... می‌رفت و باید دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها دوندگی های بسیاری می کردند تا بتوانند این مصوبات را جذب کنند اما با مصوبه جدید دیگر این موضوع رخ نخواهد داد.

در این مصوبه اعتبارات دهیاری ها از محل تملک دارایی مستقیماً به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود

مطهری با بیان اینکه مصوبه مجلس، چرخه باطل اعتبارات تملک دارایی روستاهای را پایان داد، ابراز کرد: این مصوبه همچنین از بودجه و اعتبارات دهیاری ها حراست می‌کند.

وی با بیان اینکه ۶۵ میلیارد ریال برای توسعه روستاهای گرمسار اختصاص یافته است، تاکید کرد: از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها می‌خواهیم تا از تمام ظرفیت‌های درون روستاها برای ماندگاری جمعیت و اشتغال و تولید بهره‌گیری کنند.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه دهیاری‌ها از سال آتی اعتبارات را بدون واسطه دریافت می‌کنند و این فرصت خوبی است که بتوانیم شاهد اجرای طرح های عمرانی در روستاهای شهرستان‌های حوزه انتخابیه باشیم، بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی دهیاری‌ها و روستاها برای توسعه عمرانی روستاها بسیار کارساز است.

مطهری با بیان اینکه ملاک توزیع اعتبارات نیز جمعیت روستاها است، بیان کرد: برای روستاهایی که جمعیت کمتری دارند یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha