۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۸
افزایش صادرات غیرنفتی یکی از مزیت‌های تجارت با کشورهای عضو اوراسیا است
نماینده مردم خمین در مجلس:

افزایش صادرات غیرنفتی یکی از مزیت‌های تجارت با کشورهای عضو اوراسیا است

نظری، نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد فعالیت بیشتر با کشورهای عضو اوراسیا می تواند موجب افزایش صادرات غیرنفتی کشورمان شود که تحقق این مهم یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری، در رابطه اهمیت نهایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا، گفت: کشورمان از موقعیت استراتژیکی در منطقه برخوردار است لذا می تواند ظرفیت تزانزیتی خوبی برای کشورهای عضو این اتحادیه فراهم کند که این مهم یکی از راه های درآمدزایی برای ایران محسوب می شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاید وجود تعرفه‌های ترجیحی در اتحادیه اوراسیا یکی از مزیت های اقتصادی محسوب شود اما باید به برنامه ریزی مدون برای استفاده از این فرصت نیز توجه شود، اظهار کرد: در واقع باید بازار کشورهای عضو به خوبی شناسایی شده و نیازهای این کشورها احصاء شود، آن وقت می توان بر اساس ظرفیت های موجود اقدام به توسعه روابط تجاری کرد.

وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد کاهش استفاده از دلار یا جایگزینی پول های ملی در مبادلات اقتصاید یکی دیگر از مزیت های این اتحادیه تلقی می شود که می تواند به افول قدرت دلار منجر شود و در این میان زمینه ساز تسهیل تبادلات تجاری باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی یکی از ظرفیت های کشورمان است که اعضای این اتحادیه به آن نیاز دارند، افزود: همچنین تجهیزات پزشکی و تولیدات کشاورزی ایران نیز می تواند جای خودشان را در بازارهای هدف باز کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع می تواند اذعان کرد فعالیت بیشتر با کشورهای عضو اوراسیا می تواند موجب افزایش صادرات غیرنفتی کشورمان شود که تحقق این مهم یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha