۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
خرید ۶۳۰ واگن مترو و نوسازی ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

خرید ۶۳۰ واگن مترو و نوسازی ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه‌های شهرداری تهران از جمله خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از چین، اورهال مترو و اتوبوس‌های موجود، پیگیری ورود واگن‌های استیجاری مترو خبر داد.

به گزارش بازار، جلال بهرامی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران در مورد آلودگی هوا اظهار داشت: در حال حاضر سرانه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در پایتخت ۳۶ درصد است که بسیار پایین است. باید بتوانیم استفاده ۶۴ درصدی از وسایل شخصی را تا سال آینده ۲۰ درصد کاهش دهیم و این میزان باید به ۴۴ درصد برسد که تجهیزات و اصلاح روابط حمل‌ونقلی حاکم همچون اصلاح خطوط از ابزار دستیابی به این هدف هستند.

بهرامی با بیان اینکه باید تعداد مینی‌بوس‌ها را در برخی خطوط افزایش دهیم که راندمان بهتری داشته باشیم، افزود: تعداد قابل توجهی ون از تولید داخل کشور جایگزین تاکسی‌های مسیری خواهند شد و ون‌های مسیری پیرامونی را با مینی‌بوس جایگزین خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در هفت خط مترو اورهال کردن واگن‌ها در اولویت است که ساعت کارکرد بخشی از این واگن‌ها در حال تکمیل است، منابع نقدی و غیر نقدی را به واگن سازی تزریق می‌کنیم تا اورهال انجام شود؛ برای تامین ۶۳۰ دستگاه واگن قرارداد از سوی دولت با چین منعقد شده بود و قرار بر این بود تا یک سال آینده وارد مدار شود. واگن اجاره‌ای که شورا با آن موافق است نیز تنها یک موضوع در کنار ۱۰ بحث حوزه مترو همچون واگن ملی، واگن مپنا و خرید ۶۳۰ واگن است تا بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی در حوزه مترو کاری انجام دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در مرکز شهر و بازار تا پایان سال آینده، مسیر را به سمتی می‌بریم که بیشتر، موتورسیکلت‌های برقی مجوز تردد داشته باشند، ادامه داد: در بخش برنامه‌های کوتاه مدت نیز دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس باید بازسازی کامل شوند.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha