۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
اصلاح قیمت نقره در نخستین روز معاملاتی هفته| قرار گرفتن قیمت بر سر دو راهی
تحلیل بازار نقره؛

اصلاح قیمت نقره در نخستین روز معاملاتی هفته| قرار گرفتن قیمت بر سر دو راهی

قیمت جهانی نقره صبح روز دوشنبه به حدود ۲۳.۲۵ دلار کاهش یافت که البته این اصلاح قیمت همسو با اکثر بازارهای مالی بوده است. 

به گزارش بازار؛ قیمت جهانی نقره صبح روز دوشنبه به حدود ۲۳.۲۵ دلار کاهش یافت که البته این اصلاح قیمت همسو با اکثر بازارهای مالی بوده است.

در حال حاضر، قیمت نقره از سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی نزولی مارس-آگوست و سطح ۱۰-DMA عقب نشینی کرده است. شایان ذکر است که سطح فیبوناچی اعلام شده به عنوان نسبت طلایی نیز شناخته شده و یک مقاومت تکنیکال قوی در نظر گرفته می شود.

اصلاح قیمت نقره نه تنها به معنای عقب نشینی از سطح مقاومتقوی یاد شده، بلکه تلاقی خرسی در شاخص MACD و همچنین نشان دهنده نزدیک شدن RSI(۱۴) به محدوده فروش بیش از حد به حساب می آید.

اصلاح قیمت نقره در نخستین روز معاملاتی هفته| قرار گرفتن قیمت بر سر دو راهی

با این حال، به نظر می رسد شکست از حمایت ۱۰-DMA نزدیک به ۲۲.۰۰ دلار برای متقاعد کردن فروشندگان ضروری باشد. به دنبال آن، یک خط روند شیب‌دار صعودی از تاریخ ۳ نوامبر، نزدیک به ۲۲.۶۰ دلار می‌تواند خرس‌های نقره را قبل از هدایت آن‌ها به سطح ۵۰% فیبوناچی اصلاحی ۲۲.۲۵ دلار به چالش بکشد.

لذا اگر خرس ها بتوانند حمایت ۲۲.۲۵ دلار را شکسته و کنترل بازار را در دست بگیرند، نمی توان منکر احتمال افت قیمت به سمت اوج قیمت اکتبر روی ۲۱.۲۵ دلار شد.

از سوی دیگر، بسته شدن کندل روزانه قیمت بالاتر از سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی روی ۲۳.۴۰ دلار می تواند خریداران نقره را به میدان آورده و اوج ماهانه ۲۴.۱۵ دلار را در دسترس قرار دهد.

در صورت موفقیت گاوها برای تبدیل مقاومت ۲۴.۱۵ دلار به نقطه حمایت، مقاومت بعدی پیش روی نقره روی ۲۶.۲۵ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha