۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
افزایش ۶۰ درصدی سطح زیر نیشکر در خوزستان
سال گذشته محقق شد؛

افزایش ۶۰ درصدی سطح زیر نیشکر در خوزستان

اهواز - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: سال گذشته با ثبت یک رکورد، این شرکت موفق به افزایش ۶۰ درصدی سطح زیر کشت نیشکر شد.

عبد علی ناصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته این شرکت با دو بحران مواجه شد، اول خشک‌سالی و بعد سیل که تمام برنامه‌ریزی ما برای تولید را به هم زد ولی با وجود این دو بحران که می‌توانست این شرکت را به صورت کامل فلج کند، رکورد سطح زیر کشت نیشکر در خوزستان در سال گذشته شکسته شد.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش و برنامه‌ریزی موفق شدیم با وجود بحران‌های پیش‌آمده، سطح زیر کشت نیشکر در خوزستان را ۶۰ درصد افزایش دادیم، افزود: شرکت‌های هفتگانه این شرکت در سال گذشته برای جبران خسارت‌های ناشی از خشک‌سالی اقدام به افزایش تولید کردند و موفق به تحقق این رکورد شدند.

ناصری توضیح داد: با وجود دو بحران سیل و خشک‌سالی ولی خوشبختانه هیچ وقفه‌ای در برداشت نیشکر و تولید شرکت در شرکت‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان رخ نداد و این امر باعث شد نیاز بازارهای داخلی به شکر به خوبی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان یادآور شد: این رکورد بی‌نظیر در حالی محقق شد که در جریان سیل فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های نیشکر دچار آسیب شدند ولی اجازه ندادیم این آسیب به زمین‌های نیشکر باعث کاهش تولید شود.

ناصری تأکید کرد: با یک کار برنامه‌ریزی مناسب موفق شدیم علاوه بر بازسازی زمین‌های آسیب‌دیده، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را ثبت کنیم.

به گزارش بازار، به سبب نیاز کشور به شکر و جلوگیری از واردات آن، در سال ۱۳۶۲ شورای شکر تشکیل و طی مطالعاتی که از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ توسط صندوق مطالعات شکر صورت گرفت، ضرورت تأسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تصویب مجلس رسید و این شرکت در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد و اجرای طرح مطالعاتی مذکور را بر عهده گرفت.

بند (هـ) تبصره ۲۹ قانون برنامه اول، وزارت کشاورزی (وقت) را مکلف کرد تا به منظور خودکفایی در تأمین شکر موردنیاز کشور به ایجاد هفت واحد کشت و صنعت نیشکری به وسعت ۸۴ هزار هکتار خالص کشت نیشکر و احداث کارخانه‌های شکر، تصفیه شکر، خوراک دام، تخته صنعتی (MDF)، کاغذ و کارخانه‌های بیوتکنولوژی موردنیاز کشور از قبیل خمیرمایه و الکل با ظرفیت مناسب اقدام کند.

در حال حاضر تمام کشت و صنعت‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید الکل، خمیرمایه، MDF و خوراک دام در ظرفیت‌های تعریف شده و راه‌اندازی شده‌اند.

کد خبر: ۱۹٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صادق IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      آقا ما توی خوزستان نیشکر نخواهیم کی را باید ببنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟