۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
قیمت پروفیل مبلی و چند اشتباه زیانبار هنگام خرید

قیمت پروفیل مبلی و چند اشتباه زیانبار هنگام خرید

پروفیل مبلی برای قطعه سازی هم بسیار کاربردی و متداول است. در این زمینه ابعاد و اندازه باید کاملا دقیق انتخاب بشود.

به گزارش بازار، برای محصول تخصصی چون پروفیل مبلی که در اکثر مواقع به عنوان ماده ی اولیه ی تولید مورد استفاده قرار می گیرد تنها خریداری  این محصول با قیمتی بیشتر از ارزش واقعی آن زیان بار نیست بلکه خریداری محصولی بی کیفیت یا با ویژگی هایی متفاوت از نیاز شما می تواند خسارت بیشتری به همراه داشته باشد چرا که علاوه بر هزینه ی خرید خود محصول هزینه ی تولید هم به خسارات تولید کننده افزوده می شود. در ادامه به ۵ نکته در این زمینه در کنار قیمت پروفیل مبلی می پردازیم.

۱.پروفیل مناسب برای خمکاری نباشد:

در مورد محصولی چون پروفیل مبلی که در حجم وسیع، از آن برای تولید محصولات دکوراتیو استفاده می شود توانایی ایجاد تغییرات ظاهری و انجام انواع فرآیند ها با کمترین ایراد و حتی بدون ایراد ضروری و به شدت مهم است. ورق روغنی که برای تولید پروفیل مبلی از آن استفاده می شود به شکل معمول ورقی منعطف و فرآیند پذیر است گرچه که این محصول هم مشابه تمامی محصولات دیگر با کیفیت های متفاوت تولید می شود و متناسب با این کیفیت در برابر انجام فرآیند های تخصصی از خود واکنش نشان می دهد. اگر برای تولید، پروفیل نیاز به خمکاری داشته باشد اما توانایی انجام خم را نداشته باشد و حین فرآیند دچار شکستگی یا تا خوردگی بشود عملا کل بار پروفیل خریداری شده به ضرری بزرگ برای تولید کننده تبدیل می شود. شاید قیمت پروفیل سبک تولید شده از ورق اسیدشوی که انعطاف پذیری کمی دارد مناسب تر باشد اما این مقاطع به هیچ وجه برای خمکاری مناسب نیستند و در صنعت اصطلاحا به آن ها پروفیل راسته کاری گفته می شود. این به این دلیل است که ورق اسید شویی مرحله ی آنیلینگ را که باعث بالا رفتن توانایی پروفیل در انجام خم می شود، پشت سر نگذاشته است.

۲.ابعاد، کوچکتر یا بزرگتر از حد مورد نیاز باشد:

پروفیل مبلی برای قطعه سازی هم بسیار کاربردی و متداول است. در این زمینه ابعاد و اندازه باید کاملا دقیق انتخاب بشود. گاهی نیاز هست پروفیل ها به شکل تلسکوپی درون هم قرار بگیرند یا با ابعاد دقیق با قطعه ی دیگری چفت بشوند. انتخاب سایز کوچکتر یا بزرگتر حتی با اختلاف دهم میلی متر هم می تواند ایجاد مشکلات بزرگی کند و کارکرد و طراحی قطعه را به طور کامل با مشکل مواجه کند.

قیمت پروفیل مبلی و چند اشتباه زیانبار هنگام خرید

۳.ضخامت پروفیل مبلی بیشتر یا کمتر از اندازه ی مورد نیاز باشد:

ضخامت مستقیما بر سایر خواص و ویژگی های پروفیل، عملکرد آن حین انجام فرآیندهای تخصصی لوله و پروفیل و قیمت نهایی بار خریداری شده اثر می گذارد. همان طور که از نام این مقطع نیز پیدا است اکثرا برای تولید مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خاص در مورد تولید مبلمان، انتخاب ضخامتی بیشتر از حد نیاز با توجه به طراحی، باعث بالا رفتن وزن نهایی مبلمان و دشواری در جابجایی می شود. در صورتی که ضخامت کمتر از حد مورد نیاز باشد شاید با کاهش وزن نهایی باعث کاهش قیمت پروفیل سبک مصرفی بشود اما به دلیل آن که با کاهش ضخامت مقاومت مقطع هم کاهش پیدا می کند مبلمان دیگر استحکام و مقاومت مورد نیاز را ندارد و با فشار بیشتر دچار شکستگی یا تا خوردگی می شود.

۴.پروفیل مبلی برای آبکاری مناسب نباشد:

 پروفیل مبلی زمانی می تواند لایه ی آبکاری را به درستی و با استحکام و کیفیت بالا بر روی سطح خود نگه دارد که سطح آن در حد استاندارد زبر باشد. زبری زیاد باعث می شود سطح لوله کیفیت مطلوبی نداشته باشد و ظاهر ناصافی ایجاد می کند. زبری کم هم نمی تواند لایه ی آبکاری را مستحکم بر روی لوله نگه دارد و به صورت ورقه ای از روی سطح آن برداشته می شود. با توجه به این که پروفیل مبلی کاربرد تزئینی هم دارد، داشتن قابلیت و کیفیت مناسب برای آبکاری نکته ای بسیار مهم و تعیین کننده است.

۵.از نوع آبکاری اشتباهی استفاده بشود:

عموما از دو نوع آبکاری برای پروفیل سبک استفاده می شود. آبکاری نیکل-کروم و گالوانیزاسیون. آبکاری نیکل-کروم پوششی دولایه از نیکل و کروم بر روی سطح ایجاد می کند. این لایه پوششی دوبل هم از مقاومت بالایی در برابر زنگ و خوردگی برخوردار است و هم سطحی براق و شبیه به آینه بر روی پروفیل ایجاد می کند. این ظاهر زیبا باعث شده از پروفیل های آبکاری شده با نیکل- کروم بیشتر برای تولید محصولات تزئینی استفاده بشود. پروفیل و لوله گالوانیزه اما بیشتر در صنعت مورد مصرف قرار می گیرد. چرا که لایه ی آبکاری آن خاکستری رنگ، کدر و بافت دار است یا به عبارت بهتر زیبایی لازم برای ساخت محصولات دکوراتیو را ندارد به همین دلیل نوع آبکاری باید بر اساس کاربرد پروفیل انتخاب بشود. البته قیمت هم بی تاثیر نیست. نیکل و کروم هر دو فلزات گران قیمتی هستند، بدیهی است استفاده از آن ها به عنوان لایه ی آبکاری هزینه ی بیشتری دارد تا گالوانیزاسیون که با آبکاری با فلز روی می باشد و روی هم به نسبت فلز ارزان قیمت اما مقاومی است.

سخن پایانی:

همان طور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم انتخاب یک مقطع اشتباه با توجه به این که عموما از پروفیل مبلی به عنوان ماده اولیه برای تولید سایر محصولات استفاده می شود با خسارت زیادی برای تولید کننده به همراه خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha