۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
بزودی درباره خرید حمایتی زعفران تصمیم‌گیری می‌شود

بزودی درباره خرید حمایتی زعفران تصمیم‌گیری می‌شود

با توجه به تاکید نمایندگان مجلس بر لغو عضویت شورای ملی زعفران در خرید حمایتی قرار است بزودی وزیر جهاد درباره خرید تصمیم گیری کند.

به گزارش بازار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لغو عضویت نماینده شورای ملی زعفران در کارگروه استانی خرید زعفران تاکید کردند.

بر اساس این گزارش؛ پیرو تغییرات سازمان تعاونی روستایی در نحوه خرید حمایتی زعفران و پس از نامه نمایندگان مردم شهرهای زعفران خیز ایران در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور برای رسیدگی به این موضوع، با دستور فوری رئیس جمهور جهت رسیدگی به درخواست بحق کشاورزان، جلسه‌ای به منظور بررسی فنی و پیگیری این مهم با حضور قربانی معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، نیکبخت، رئیس سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور، نمایندگان مردم شهرهای زعفران خیز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرهای زعفران خیز و نمایندگان کشاورزان در تهران برگزار گردید و در این جلسه پیرامون اصلاح مشخصات زعفران در دستور العمل خرید حمایتی بحث و گفتگو صورت گرفت.

در این جلسه محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی در نشست نمایندگان با معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تاکید کرد که مبالغ زعفران‌های تحویلی با شرایط اولیه محاسبه و پرداخت گردد و نماینده شورای ملی زعفران از کارگروه خرید حمایتی استان حذف شود.

زنگنه با اشاره به دستورالعمل‌های سال قبل گفت: هیچ وقت سابقه نداشته که تعاونی روستایی در دستورالعمل خود، استانداردهای جدیدی به جز استانداردهای سازمان استاندارد ایران ارائه نماید و امسال بدعت جدید ایجاد شد و تعاونی روستایی بر اساس نظر شخصی فرد یا افرادی به تعریف استانداردهای جدید اقدام کرد.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      سلام اگر خرید حمایتی زعفران شروع نشود مافیای زعفران نصف قیمت از کشاورزان خرید می کنند