۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
راه‌اندازی پارک تولید کود و سم در عسلویه| پردیس فناوری هسته‌ای دانش بنیان در بوشهر اجرایی می‌شود
استاندار بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی پارک تولید کود و سم در عسلویه| پردیس فناوری هسته‌ای دانش بنیان در بوشهر اجرایی می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر از راه‌اندازی پارک تولید کود و سم در عسلویه خبر داد و گفت: بزودی پردیس فناوری هسته‌ای دانش بنیان در بوشهر اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده بعد از ظهر امروز در آیین گشایش ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال، شایسته بود که برای پیوند و تعامل بیشتر صنعت با تولیدکنندگان، چنین نمایشگاهی برپا شود که انتظار داریم این روند تداوم یابد.

وی افزود: فناوری، نوآوری، علم و تجربه چهار عاملی هستند که سبب شده شرکت‌های توانمند داخلی جایگزین شرکت‌های خارجی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شوند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه قطعا دانش بنیان بخشی از اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: ما در تولید علم در رتبه هفدهم جهانی قرار داریم اما موفق نشدیم آن را تبدیل به ثروت کنیم که ایجاد تعامل بین صنعت و تولیدکنندگان این نقیصه را جبران می‌کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا شرکت‌های دانش بنیان را به صنعت معرفی و همچنین صنعت را به شرکت‌های فناور متصل کرده و بین این دو بخش، هم‌افزایی ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت پالایشگاه با ظرفیت تولید ۴۸ میلیون متر مکعب گاز توسط دانشمندان و متخصصان داخلی گفت: وقتی اندیشمندان ما می‌توانند چنین پالایشگاه‌ها و یا مجموعه‌های عظیم پتروشیمی را طراحی و ساخت کنند، قطعا توانایی ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین انجام تعمیرات و نگهداری آن را نیز دارند.

محمدی زاده با اشاره به تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام در استان بوشهر در هفته جاری ابراز داشت: رزمندگان و جوانان ایران اسلامی در میدان نبرد با دشمن در دوران دفاع مقدس ایستادند و امروز جوانان ما در جنگ اقتصادی باید با رشادت و فداکاری، بار دیگر دشمن را مغلوب کنند.

وی مزیت‌های استان را در حوزه صنعت و تولید برشمرد و گفت: حوزه هسته‌ای و حوزه نفت و گاز و پتروشیمی دو مزیت مهم استان هستند که از شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهیم در این عرصه‌ها ورود کنند و ما نیز حمایت و پشتیبانی لازم را از آنها خواهیم داشت.

استاندار بوشهر افزود: با تفاهمی که با سازمان انرژی اتمی داشتیم، پردیس فناوری هسته‌ای دانش بنیان در استان بوشهر را تا پایان امسال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌کنیم و از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان بوشهر می‌خواهیم نهایت استفاده را از این پردیس ببرند.

محمدی زاده تصریح کرد: پردیس نفت و گاز و پتروشیمی را نیز با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در همین منطقه عسلویه راه‌اندازی می‌کنیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی پارک تولید کود و سم در عسلویه خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز را تخصیص داده‌ایم و بزودی عملیات اجرایی این پارک شروع می‌شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور، زمین اختصاص داده‌ایم و علاوه بر آن، از طریق کارآفرینی و همچنین پرداخت تسهیلات از این مجموعه‌ها حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha