۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
چند قدم مانده به اتصال شرکت‌های دولتی به سامانه مودیان

چند قدم مانده به اتصال شرکت‌های دولتی به سامانه مودیان

بعد از شرکت‌های بورسی که از ابتدای آبان ملزم به اتصال به سامانه مودیان شدند حالا شرکت‌های دولتی از ابتدای دی امسال باید در سامانه مودیان صورت حساب الکترونیکی صادر کنند.

به گزارش بازار، بعد از شرکت‌های بورسی که از ابتدای آبان ملزم به اتصال به سامانه مودیان شدند. حالا روزهای منتهی به آذر جلسات توجیهی برای ۵۰۰ شرکت دولتی جهت اتصال به سامانه مودیان و صدور صورت حساب الکترونیکی برگزار می‌شود.

طبق اعلام منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، از حدود ۵۰۰ شرکت بورسی بالغ بر ۲۰۰ شرکت بورسی صورت حساب‌های خود را در سامانه مودیان صادر می‌کنند و ۲۰۰ شرکت دیگر در تلاش برای اتصال هستند. همچنین ۱۰۰ شرکت بورسی هم مشمول اتصال به این سامانه نیستند.

او می‌گوید: این تعداد شرکت بورسی ۵۳۰ هزار صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان صادر کرده اند که رقم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حجم مالی آن بوده است.

با اجرای این مرحله از قانون پایانه‌های فروشگاهی، گام دوم فراخوان برای اتصال به سامانه مودیان ابتدای دی امسال برای شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری اجرایی می‌شود.

منظور از این دستگاه‌ها هر نوع سازمان، اداره و همچنین وزارتخانه‌ای که مسئول احداث تاسیسات عمرانی بوده و بودجه خود را از بودجه کل کشور دریافت می‌کند.

طبق گفته آقای برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای آبان امسال شرکت های بورسی و از ابتدای دی امسال شرکت های دولتی حق صدور صورت حساب کاغذی ندارند.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha