۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
اعلام میزان خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی محصولات کشاورزی
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی مطرح کرد

اعلام میزان خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی محصولات کشاورزی

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: سال زراعی گذشته خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی محصولات کشاورزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بازار، نیازعلی ابراهیمی پاک عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی درباره برآورد میزان خسارات سرمازدگی و سیلاب در سال جاری گفت: سال زراعی گذشته یعنی از اول مهر ۱۴۰۰ تا اول مهر ۱۴۰۱ خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است؛ که ۳ هزار میلیارد تومان آن مربوط به خشکسالی، حدود ۲ هزار میلیارد تومان خسارات سرمازدگی باغبانی بوده و هزار میلیارد تومان هم ناشی از بیماری دام و طیور بوده است.

ابراهیمی پاک افزود: از این ۶ هزار میلیارد تومان حدود ۳ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است و باقی تا حدود یک تا ۲ ماه اینده پرداخت می‌شود.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی در ادامه تصریح کرد: ایران به علت قرار گرفتن در موقعیت خاص اقلیمی، در معرض خطر عوامل طبیعی و قهری مثل کمبود بارش، خشکسالی و خسارت سرمازدگی قرار می‌گیرد.

از این رو از کشاورزان درخواست می‌کنیم، محصولات خود را زیر پوشش بیمه‌ای قرار دهند تا در صورت خسارت ناشی از حوادث قهری و طبیعی، غرامت دریافت کنند. هر ساله نشستی مبنی بر تکالیف صندوق بیمه محصولات کشاورزی به حضور گروهی از کارشناسان، مسئولان و روئسای جهاد کشاورزی برگزار می‌شود. امروز این جلسه به منظور بررسی وضع توسعه بیمه کشاورزی، در سطح استان با همکاران استانی و مسئولین خدمات بیمه کشاورزی و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha