۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
روابط تجاری سمنان و مسقط گسترش می‌یابد
گزارش خبری بازار؛

روابط تجاری سمنان و مسقط گسترش می‌یابد

سمنان- سفر گروه تجاری استان سمنان به عمان نشان از برنامه‌های دولتی برای توسعه مراودات تجاری با کشورهای منطقه دارد بهانه این دیدار اما شرکت سمنان در نمایشگاه آگروفود است.

بازار، گروه استان‌ها: هیئت اقتصادی استان سمنان به عمان سفر کرده تا در کنار حضور در نمایشگاه آگروفود شامل غذا از دام تا انسان مشارکت داشته باشد و در حاشیه این نمایشگاه، داشته‌های استان سمنان برای جذب سرمایه‌گذار شناسانده شود.

در این سفر آنطور که مسئولان استان سمنان می‌گویند علی رغم مسائل تولیدی در زمینه صنایع غذایی، پیرامون تبادلات تجاری با تجار استان سمنان و همچنین مسائل مرتبط با گردشگری نیز بحث و تبادل نظر شده است.

ظرفیت های خوب سمنان در صنایع غذایی

معاون اقتصادی استاندار سمنان در گفتگو با بازار ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر هیئت تجاری سمنان به عمان و شهر مسقط، گفت: سفر هیئت تجاری بازرگانی سمنان در این سفر تلاش کردند تا بازاریابی داشته های استان را به خوبی صورت دهند که خروجی نسبتاً خوبی نیز داشته است.

محمدرضا صادقی با بیان اینکه مشارکت خوب فعالان صنایع غذایی سمنان در نمایشگاه محصولات کشاورزی و غذایی در عمان بهانه این سفر و مشارکت در امر اقتصادی و سرمایه گذاری بود، ابراز کرد: استان سمنان ظرفیت‌های عظیم در بخش صنایع غذایی دارد.

سفر هیئت تجاری بازرگانی سمنان در این سفر تلاش کردند تا بازاریابی داشته های استان را به خوبی صورت دهند

وی با بیان اینکه سمنان به تازگی به عنوان نماینده ایران در کنسرسیوم گردشگری بین المللی با حضور ۲۰ شهر از چین و شهرهای دیگری از آسیای میانه و غرب آسیا انتخاب شده است، افزود: دیپلماسی مناسب می تواند فرصت های خوب سرمایه گذاری را در استان سمنان ایجاد کند.

راهبرهای اقتصادی استان سمنان

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی از جمله راهبردهای اقتصادی استان است، تاکید کرد: در کنار معرفی داشته‌های تولیدی استان تلاش داریم تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری استان را نیز بشناسانیم.

صادقی با بیان اینکه تسهیل گری در انجام اقدامات مرتبط با جذب سرمایه گذار و تولید از جمله رفع مشکلات ترابری و ناوبری از جمله مسائلی است که پیگیر آن هستیم، ابراز کرد: در مدیریت شبکه حمل‌ و نقل باید مسائل و مشکلات تولیدگران لحاظ و برطرف شود.

وی با بیان اینکه مقررات زدایی از جمله مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد، گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل از موضوعاتی است که باید بتوانیم در آن تحولات خوبی را شاهد باشیم.

روابط تجاری سمنان و مسقط گسترش می‌یابد

فرصت های سرمایه گذاری

رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز در گفتگو با بازار، ضمن اشاره به بررسی مسائل در خصوص مراودات تجاری بین هیئت تجاری اتاق سمنان و تجار و اقتصاد دانان کشور عمان، گفت: در این نشست تلاش شد تا مناسبات تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

علی اصغر جمعه ای با بیان اینکه نمایشگاه محصولات غذایی عمان از جمله فرصت های خوبی بود که به گسترش مناسبات تجاری و همچنین معرفی داشته‌های سمنان کمک کرد، ابراز داشت: در کنار معرفی داشته های استان باید شرایط را برای سرمایه گذاری و تولید بهبود ببخشیم.

سمنان به تازگی به عنوان نماینده ایران در کنسرسیوم گردشگری بین المللی با حضور ۲۰ شهر از چین و شهرهای دیگری از آسیای میانه و غرب آسیا انتخاب شده است

وی با بیان اینکه مشکلات صادرات و واردات مختص استان سمنان نیز نبوده و یک مشکل کشوری محسوب می شود، افزود: صادرات و واردات نیازمند اجماع دستگاه‌های متولی برای رفع موانع است و لذا همه باید پای کار باشند تا بتوانیم تسهیل گری در این زمینه را شاهد باشیم.

مشکلات حمل و نقل

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه مطالعات خوبی برای رفع مشکلات حمل و نقل در زمینه تولید و صادرات به خصوص از سوی مرکز پژوهش و مطالعاتی اقتصادی اتاق سمنان صورت گرفته است، گفت: از جمله مشکلاتی که تولیدگران و مجموعه فعالان اقتصادی و تجاری استان با آن روبرو هستند، فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

جمعه ای با بیان اینکه عدم استانداردهای بین‌المللی جاده‌ای که بعضاً سبب بروز مشکلات برای تجار می شود از دیگر مسائلی است که باید راهبرد ویژه ای برای آن اتخاذ شود، گفت: از دیگر معضلات این مجموعه می توان به خود مالکی و تولی گری چندین نهاد در لجستیک کشور اشاره کرد.

استان سمنان علی رغم داشتن ظرفیت های فراوان نیازمند اتخاذ دیپلماسی خاص اقتصادی و تولیدی برای جذب سرمایه گذار است. حال باید دید که این سفر به عمان چقدر توانسته در این زمینه امتیازات اقتصادی را نصیب استان سمنان کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha