۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
چه کفپوشی برای اتاق کودک مناسب است؟

چه کفپوشی برای اتاق کودک مناسب است؟

اتاق کودک الزامات خود را برای تکمیل مواد، به ویژه برای کفپوش دارد، زیرا کودک روی کفپوش راه می رود ، می دود، می پرد و بازی می کند و ممکن است مدام چیزی روی آن بریزد.

به گزارش بازار، اتاق کودک الزامات خود را برای تکمیل مواد، به ویژه برای کفپوش دارد، زیرا کودک روی کفپوش راه می رود ، می دود، می پرد و بازی می کند و ممکن است مدام چیزی روی آن بریزد.  بنابراین موادی که  کفپوش با آن ساخته می شود برای اتاق کودک باید سازگار با محیط زیست، گرم، نه خیلی سخت، غیر لغزنده، کم صدا، مقاوم در برابر سایش و لکه، مقاوم در برابر رطوبت و قادر به تحمل بار دینامیکی افزایش یافته باشد.
 بیایید صادق باشیم: کمتر پوششی وجود دارد که همه این ویژگی ها را باهم جمع کند اما می توان نوعی را انتخاب کرد که حداقل چند ویژگی مهم را داشته باشد. کفپوش اتاق کودک پایافلور که به عنوان کفپوش مهد کودک معوف است یکی از مناسب ترین گزینه ها برای اتاق کودک در مدارس و مهد ها است .

معیارهای انتخاب کفپوش اتاق کودک چیست؟

برای اینکه در انتخاب دچار اشتباه نشوید ابتدا باید در مورد مهمترین ویژگی های کفپوش اتاق کودک تصمیم بگیرید. برخی از این معیار و ویژگی ها عبارتند از: 

۱.    رسانایی گرمایی.  سطح نباید سرد باشد. بهتر است که کفپوش هایی که با سیستم گرمایش از کف ترکیب شده اند ترجیح داده شود.

۲.    سازگار با محیط زیست، ضد حساسیت.  در هزینه های مربوط به کفپوش اتاق کودک صرفه جویی نکنید. شما باید محصولاتی بخرید که حاوی فرمالدئید نباشند و بوی نامطبوعی را حتی در صورت گرم شدن منتشر نکنند.

۳.    مقاومت در برابر رطوبت.  آب میوه ای که به طور تصادفی ریخته می شود نباید باعث ایجاد ناراحتی والدین و ناراحتی در کودکان شود. بنابراین باید کفپوشی  برای اتاق کودک انتخاب شود که به راحتی تمیز شده، متورم نشود و در برابر رطوبت اضافی ترک نخورد.

۴.    مقاومت در برابر سایش.  در اتاق کودکان، به عنوان یک قاعده، چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که می تواند به سطح آسیب برساند. برای اینکه کفپوش ظاهر جذاب خود را برای مدت طولانی حفظ کند، والدین باید پوششی با کلاس مقاومت به سایش ۳۲ یا ۳۳ انتخاب کنند.

۵.    خلوص.  کفپوش اتاق کودک باید به راحتی شسته و پاک شود و به سرعت خشک شود.

۶.    ایمنی.  سطح اتاق کودک باید تا حد امکان صاف و بدون درزهای عمیق و اتصالات ملموس باشد.  همچنین نباید لغزنده باشد، زیرا کودک اغلب می دود، می پرد و ممکن است آسیب ببیند.

چگونه کفپوش مناسبی را برای اتاق کودک انتخاب کنیم؟

مواد نادرست برای کفپوش اتاق کودک می تواند منجر به انواع بیماری های مزمن از جمله آلرژی و حتی آسم در کودک شود.  این مواد بی کیفیت و بی دوام می توانند در کمترین زمان ممکن ظاهر اصلی خود را از دست بدهند یا حتی غیر قابل استفاده شوند. اما چگونه متریال مناسب برای کفپوش اتاق کودک انتخاب کنیم؟ 

کفپوش اتاق کودکان باید تا حد امکان مسئولانه انتخاب شود. اتاق کودک به طور مداوم در معرض:

- بار دینامیکی زیاد ، زیرا کودکان خستگی ناپذیر  بوده و با دویدن و پرش و بازی با همسالان خود را انجام می دهند.
- استرس مکانیکی، زیرا ممکن است کودکان اسباب ‌بازی‌های مختلف از جمله اسباب‌بازی‌های سنگین را پرتاب می‌کنند یا می‌اندازند.
- قرار گرفتن در معرض رطوبت زیاد ، زیرا  کودکان می توانند نوشیدنی های مختلف و آب مورد استفاده برای نقاشی با آبرنگ را روی کفپوش بریزند.
- اصطکاک و خراش زیاد ، زیرا در این مکان که مخصوص کودک است با انجام بازی های مختلف فممکن است اصطکاک یا خراش روی کفپوش ایجاد شود .
- ایجاد لکه در اثر استفاده از مداد شمعی ، خودکار یا چسب در حین فعالیت های خلاقانه.
والدین باید کفپوشی برای اتاق کودکان خود انتخاب کنند و پوششی بخرند که مقاومت مناسبی در برابر سایش، خراش، ضربه مکانیکی، رطوبت و لک داشته باشد.

یک بررسی اجمالی از مصالح کف مدرن می تواند انتخاب را ساده کند. محبوب ترین پوشش های امروزی عبارتند از:
- لمینت ، با استهلاک کم، مقاومت در برابر ضربه و زیبایی شناسی خاص متمایز می شود.
- موکت ، که راحت ترین و ایمن ترین کفپوش اتاق کودک کوچک در نظر گرفته می شود.
- کفپوش لاستیکی ، که دارای راندمان حرارتی بالا و ویژگی های کم استهلاک عالی است.
- کفپوش پی وی سی ، که ساده ترین نصب را داشته، در حالی که الگوهای اصلی را از ماژول هایی با رنگ ها و بافت های مختلف ایجاد می کند. از این کفپوش ها برای فعالیت ورزشی نیز استفاده می شود.
 
پایا فلور ، تولید کننده انواع کفپوش باشگاه ورزشی ، کفپوش مهدکودک و مدرسه و کفپوش ورزشی فضای باز مطاابق با استانداردهای ایمنی و سلامت است . برای کسب اطلاعات بیشتر با پایافلور تماس بگیرید . 
۰۹۱۲۳۱۰۰۷۳۶
www.payafloor.com

کد خبر: ۱۹۴٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha