۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
پیگیر جبران خسارات سیل در کرمان هستیم
استاندار کرمان:

پیگیر جبران خسارات سیل در کرمان هستیم

کرمان- استاندار کرمان گفت: جبران خسارات سیل در استان کرمان را به ‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عنوان کرد: در جریان جبران خسارات ناشی از سیل، ماشین‌آلات متعدد در اختیار دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی و راهداری قرار گرفت که به لحاظ ارزشی، میلیاردها تومان کار کردند.

وی بیان داشت: لایروبی قنواتی که در جریان سیل آسیب دیده و تخریب شدند از ضروری‌ترین کارها بود تا زندگی و معیشت مردم تحت تاثیر قرار نگیرد و در این زمینه ماشین‌آلات در اختیار جهاد کشاورزی گذاشته شد.

استاندار کرمان از تخصیص اعتبار برای جبران خسارت سیل به مدارس خبر داد و گفت: در روستای کروچان کار اصلی در حال انجام است و سیلبند مصوب شده و امیدواریم برای همیشه مشکل مردم حل شود.

فداکار با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران قوی مرتبط با حوزه مدیریت بحران در تهران تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌های اصلی درگیر مدیریت بحران مستندات خود را آماده و در نمایشگاه ارائه کنند.

وی با اشاره به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی سال گذشته در استان کرمان گفت: این خسارت ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور است و جبران آن بسیار سخت است. باید پیش‌بینی لازم انجام شود تا در سال جاری از خسارت سرمازدگی تا حد امکان پیشگیری کرد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: خسارت وارده از سیل به استان در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان تنخواه در اختیار استان قرار گرفت که ۸۰ میلیارد تومان تملک و۲۰ میلیارد تومان جاری در بین دستگاه‌ها توزیع شد.

وی افزود: در سری دوم اعتبارات خسارت سیل، ۳۰ میلیارد تومان در بخش تملک و ۶ میلیارد تومان در بخش جاری است.

موسوی گفت: از محل منابع دیگر هم برای کمک به خسارت‌های سیل کمک شده است.

حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۱ میلیارد تومان پول در حساب استانداری کرمان برای بحران مانده بود که با پیگیری و همکاری سایر نهادها از جمله سپاه جذب شد، اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول در سیل مردادماه بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل در مدارس استان کرمان است، گفت: گزارش آن به ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام شده، به ‌ویژه در شهرستان رفسنجان مدارس ما آسیب جدی دیدند و در برخی مدارس چاه‌های فاضلاب تخریب شده است.

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز گفت: ۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای ساخت منازل آسیب‌ دیده اختصاص داده شد که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و توزیع شده است.

احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت سیل امسال به راه‌های استان کرمان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۸۳ میلیارد تومان قرارداد برای بازسازی پل در شهرها و روستاهای خسارت دیده منعقد شده است، گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان نیز به صورت امانی کار انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم، افزود: ۳۰ میلیارد تومان مطالبات تعمیرات ماشین‌آلات به دلیل سیل است.

کد خبر: ۱۹۴٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha