۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
هشدار معاون وزیر راه درباره سن بالای ناوگان حمل و نقل

هشدار معاون وزیر راه درباره سن بالای ناوگان حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر نوسازی در ناوگان حمل و نقل به ویژه در حوزه جاده ای رخ ندهد، آسیب های ایمنی و زیست محیطی خواهیم داشت.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده سن متوسط کامیون‌های ناوگان حمل و نقل را ۱۵ الی ۲۰ سال عنوان کرد و افزود: اگر نوسازی رخ ندهد، هم آسیب‌های زیست محیطی به دلیل افزایش مصرف سوخت و هم آسیب‌های ایمنی خواهد داشت.

افندی‌زاده با بیان اینکه توسعه و نوسازی ناوگان از سال‌های گذشته مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته است، گفت: در این حوزه اول باید تولیدات داخلی را با همان استانداردهای موجود در کشور تقویت کنیم.

وی افزود: بر اساس قانون مجلس کامیون‌های تا ۳ سال ساخت می‌توانند وارد کشور شوند و این قانون پابرجاست.

شهریار افندی زاده گفت: تا کنون حدود ۲۰ هزار کامیون از این سیستم ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار کامیون ترخیص شده و ۶ هزار دستگاه کامیون نیز پلاک شده است.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: شرکت‌های خودروساز و افراد حقیقی دارای کارت بازرگانی می‌توانند به واردات کامیون بر اساس استانداردها و شرایط اعلام شده اقدام کنند، اما باید حتما خدمات پس از فروش داشته باشند.

معاون وزارت راه و شهرسازی تاکیدکرد: ما باید ترکیبی از واردات و استفاده از تولید داخلی را در توسعه ناوگان داشته باشیم و وزارت صمت هم باید در این خصوص هماهنگی‌ها را انجام دهد.

کد خبر: ۱۹۴٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha