۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
اعلام پروژه‌های پیشران شبکه انتقال و توزیع برق کشور

اعلام پروژه‌های پیشران شبکه انتقال و توزیع برق کشور

شرکت توانیر در جشنواره پژوهش و فناوری که از امروز یکشنبه آغاز به‌کار می‌کند، پروژه‌های پیشران بخش شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع برق را اعلام و به اطلاع شرکت‌های دانش‌بنیان می‌رساند.

به گزارش بازار، مسعود تقوایی، مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری توانیر با اعلام اینکه این پروژه‌ها به عنوان اولویت‌های تحقیقاتی صنعت برق مورد حمایت قرار خواهد گرفت، افزود: در ماده ۱۲ آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و فناور و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق، محورهای اصلی برای اجرای طرح‌های پیشران توسط وزارت نیرو مشخص شده است.

تقوایی خاطرنشان کرد: با استناد به این آیین‌نامه، صنعت برق پروژه‌های پیشران بخش شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع برق را با هدف ارتقای بهره وری در تولید، توزیع و انتقال برق و افزایش امنیت، تاب آوری، بومی سازی و خودکفایی در صنعت برق را تدوین کرده است.

مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری توانیر اظهار کرد: سوئیچ گیر GIS ۲۳۰ کیلوولت، برج‌های اضطراری آلومینیومی، ساخت پوشش RTV در شبکه برق که باعث ایجاد نوعی عایق و جلوگیری از خاموشی در مناطق دارای آلودگی توام با رطوبت می‌شود و طراحی و تولید مقره‌های اتکایی هیبریدی (سیلیکون- سرامیک که دارای خاصیت همزمان مقره‌های سرامیکی و سیلیکونی است) از جمله پروژه‌های پیشران برق محسوب می‌شود.

تقوایی اضافه کرد: همچنین برج‌های بتنی در شبکه انتقال و فوق توزیع، طراحی و ساخت پهپاد عمود پرواز به همراه پردازش اطلاعات در مرکز کنترل زمینی، تهیه اطلس آلودگی ریزگردها در مناطق با اقلیم خاص ایران، کنتور گرد فهام ۲ با قابلیت قطع و وصل بار، تولید تجهیزات ویژه کار در خط گرم (شبکه برقدار) و تولید تجهیزات مدیریت اصولی و محیط زیستی گاز SF۶ از دیگر پروژه‌های پیشران بخش شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع برق برق کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری توانیر یادآور شد: این پروژه‌ها در جشنواره پژوهش و فناوری اعلام رسمی خواهد شد و از آن پس شرکت‌های دانش بنیان و فعالان صنعت برق می‌توانند برای اجرای طرح‌های مذکور به دفتر تحقیقات توانیر مراجعه کنند.

اعلام پروژه‌های پیشران شبکه انتقال و توزیع برق کشور

کد خبر: ۱۹۴٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha