۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
کاهش ۳۰ درصدی مالیات بر دارایی های رمزارزی با هدف توسعه «وب ۳» در ژاپن
حزب لیبرال دموکرات ژاپن خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی مالیات بر دارایی های رمزارزی با هدف توسعه «وب ۳» در ژاپن

حزب حاکم ژاپن با صدور بیانیه ای رسمی از کاهش ۳۰ درصدی مالیات بر دارایی های صرافی ها و شرکت های رمزارزی در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار؛ حزب حاکم ژاپن با صدور بیانیه ای رسمی از کاهش ۳۰ درصدی مالیات بر دارایی های صرافی ها و شرکت های رمزارزی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، تمامی صرافی ها و شرکت های فعال در زمینه رمزارزها موظف خواهند بود حتی در صورت عدم سودزایی دارایی های خود، مالیات را بپردازند. دولت ژاپن معتقد است بسیاری از شرکت های رمزارزی با استفاده از دارایی های خود طی چند سال گذشته اقدام به خرید اموال و دارایی های منقول نموده و لذا می بایست این مالیات را بپردازند؛ با اینحال، کاهش ۳۰ درصدی مالیات بر عایدی این شرکت ها در راستای تسهیل و ترویج فناورری «وب ۳» در این کشور انجام خواهد شد.

با اینحال، این مالیات تنها مشمول دارایی های سندی شده و قاون آن نیز به تصویب کمیته مالیاتی حزب لیبرال دموکرات به عنوان حزب حاکم بر این کشور رسیده و باید در ماه ژانویه به تصویب پارلمان این کشور نیز برسد.

«آکیشیا شیزوآکی» از اعضای ارشد حزب لیبرال دموکرات طی سخنانی این مصوبه را به منزله برداشتن قدیم بزرگ و مهم برای ترویج و تسهیل مبادلات مبتنی بر «وب ۳» دانسته و گفت: این اقدام، کار را برای آن دسته از شرکت هایی که مبادلات خود را با استفاده از توکن های دیجیتال انجام می دهند، ساده تر خواهد کرد.

بر اساس گزارش های میدانی منتشر شده از رسانه های ژاپنی، علیرغم ریزش های سنگین قیمت ارزهای دیجیتال و رخدادهایی همچون فروپاشی صرافی FTX، تصویب اولیه مقررات جدید توسط حزب لیبرال دموکرات ژاپن منجر به افزایش استقبال مردمی از دارایی های دیجیتال در این کشور طی روزهای گذشته شده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha