۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
حاشیه جدید ایلان ماسک با مسدودسازی اکانت خبرنگاران در توییتر

حاشیه جدید ایلان ماسک با مسدودسازی اکانت خبرنگاران در توییتر

ایلان ماسک، مدعی شد که روزنامه‌نگارانی که حساب توییترشان در روز پنجشنبه تعلیق شده بود، اطلاعاتی درباره محل زندگی او منتشر کردند.

به گزارش بازار، ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر مدعی شده است که روزنامه نگارانی که حساب توییترشان در روز پنجشنبه تعلیق شده بود، اطلاعاتی درباره محل زندگی او منتشر کردند.

این همان چیزی بود که او به عنوان انتشار "هماهنگی برای یک ترور" توصیف کرد و ماسک آن را "نقض" قوانین جدیدی که یک روز قبل توسط توییتر تعیین شده بود، دانست.

اگرچه دانی اوسالیوان، خبرنگار سی‌ان‌ان، در میان چندین روزنامه‌نگار که حساب‌هایشان چند ساعت قبل مسدود شده بود، اطلاعاتی در مورد محل زندگی میلیاردر به اشتراک نمی‌گذاشت، اندکی قبل از تعلیق حساب کاربری او، اوسالیوان گزارش داد که توییتر حساب کاربری رقیب ماستودون را به حالت تعلیق درآورده است.

حساب ElonJet که جت خصوصی ماسک را در پلتفرم خود ردیابی می‌کند، پس از اینکه میلیاردر در روز چهارشنبه الون جت را از توییتر مسدود کرد، قابل پیگیری است؛ و همین ماه گذشته، ماسک متعهد شد که به حسابی که هواپیمای شخصی او را ردیابی می‌کند، اجازه می‌دهد به عنوان نشانه تعهد او به آزادی بیان، روی سکو باقی بماند، اما این حساب برای همیشه مسدود شد.

واکنش‌ها پس از تصمیم ماسک برای تعلیق حساب‌های روزنامه‌نگاران رخ داد، زیرا اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در بیانیه‌ای که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، این تصمیم را محکوم کرد.

آنتونی دی رومرو، مدیر اجرایی اتحادیه گفت: تعادل بین آرمان‌های توییتر برای آزادی بیان و پاکسازی حساب‌های روزنامه‌نگاران منتقد غیرممکن است. متمم اول قانون اساسی ایالات متحده از حق ماسک برای انجام این کار محافظت می‌کند. اما این تصمیم بدی است و حساب‌های آن‌ها باید فوراً بازیابی شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha