۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
بهترین چمن مصنوعی برای حیاط چیست؟

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط چیست؟

این روزها یکی از جذاب ­ترین آیتم­ ها برای پوشش کف حیاط خانه ­ها، ویلاها، رستوران­ ها چمن مصنوعی است. به کمک چمن مصنوعی می­توان فضایی زیبا و در عین حال طبیعی به یک حیاط بخشید.

به گزارش بازار، این روزها یکی از جذاب ­ترین آیتم­ ها برای پوشش کف حیاط خانه ­ها، ویلاها، رستوران­ ها چمن مصنوعی است. به کمک چمن مصنوعی می­توان فضایی زیبا و در عین حال طبیعی به یک حیاط بخشید. چمن مصنوعی در واقع زیبایی ­های طبیعت را با خود به همراه خواهد داشت و در عین حال نیازی به مراقبت ندارد. برای همین بدون هیچ دردسری می­توان همیشه در فضای یک حیاط، چمن­ هایی سبز، یکدست و شاداب داشت.

اگر شما نیز به دنبال خرید چمن مصنوعی هستید یا دوست دارید از قیمت چمن مصنوعی برای حیاط مطلع شوید توصیه می­کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

چمن مصنوعی حیاط

این روزها یکی از پراستفاده­ ترین کاربردهای چمن مصنوعی، استفاده از آن به عنوان چمن مصنوعی حیاط است. از آن جایی که حیاط اولین بخشی هر محیطی است و افراد برای ورود به یک منزل، ویلا، هتل و... در قدم اول پا به درون حیاط آن خواهند گذاشت بسیار مهم است که به معماری این بخش توجه ویژه­ ای شود. چمن یکی از زیباترین عناصر موجود در طبیعت است که امکان کاشت آن در محیط‌های مختلف به سادگی وجود ندارد. اما بسیاری از افرادی که دارای خانه‌های ویلایی هستند، علاقه‌مند به اجرای چمن در حیاط و یاتراس خانه خودشان می‌باشند. واقعیت این است که با توجه به محدودیت ایجاد شده برای کاشت چمن‌های طبیعی، نمی‌توان این چمن‌ها را به راحتی برای‌تراس و حیاط مورد استفاده قرار داد، اما این اتمام کار نیست! با خرید چمن مصنوعی برای حیاط می‌توان همان ظاهر چمن‌های طبیعی را با نگهداری آسان‌تر در حیاط ایجاد کرد.

طی سال ­های گذشته پوشش کف حیاط­ ها از موزائیک به مواردی چون سنگفرش و... تبدیل شده است. اما چمن مصنوعی یکی از جدیدترین ایده ­هایی است که می­ توان از آن برای زیباسازی فضای یک حیاط استفاده نمود. این روزها اگر چه از متراژ حیاط­ ها کاسته شده اما هنوز هم برای خانه­ های آپارتمانی نیز حیاطی هر چند کوچک در نظر گرفته می­شود که با استفاده از چمن مصنوعی می­توان بهترین استفاده از این فضا را داشت.

حتی برای حیاط خلوت نیز چمن مصنوعی یک انتخاب عالی محسوب می­شود. چمن مصنوعی از نظر قیمت نیز می­تواند یکی از کم خرج ­ترین گزینه ­ها برای داشتن یک حیاط فوق ­العاده زیبا محسوب شود.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی این روزها یکی از جدیدترین کفپوش­ ها برای کف حیاط است و موارد بسیاری باعث شده که افراد از بین کفپوش­ های مختلف، چمن مصنوعی را برای حیاط استفاده کنند. در ادامه چند مورد از مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط را بررسی خواهیم نمود:

  1. برای نصب چمن مصنوعی در حیاط نیاز به زیرساخت و ساخت­ های متداول جهت کاشت بذر چمن طبیعی وجود نخواهد داشت؛
  2. شما می­ توانید به صورت نامحدود از پوشش چمن مصنوعی برای حیاط خود استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت نگهداری آن نداشته باشید؛
  3. در مقایسه با چمن مصنوعی دارای هزینه بسیار مناسب­ تری می­باشد؛
  4. مدام نگرانی آبیاری آن را نخواهید داشت و هزینه آبیاری از روی دوش شما برداشته می­شود؛
  5. شما به راحتی در صورت لزوم امکان برداشت چمن مصنوعی را داشته و این کار برای شما هزینه بالایی در برنخواهد داشت؛
  6. این پوشش پشه و مگس را به خود جذب نمی­کند و برای همین نیازی نیست دغدغه از بین بردن آفات و حشرات را داشته باشید؛
  7. در مقابل اشعه UV بسیار مقاوم است؛
  8. در افراد سبب ایجاد حساسیت فصلی نخواهد شد؛
  9. فضای بسیار عالی و راضی کننده برای حیوانات ایجاد خواهد نمود.

انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای حیاط

همانطور که گفتیم چمن مصنوعی می­تواند با هزینه ­ای بسیار کم و نصب بسیار آسان، زیبایی بسیاری عالی به یک حیاط ببخشد. هر بخش از حیاط بسته به شرایطی که داشته نیازمند نوع خاصی از چمن مصنوعی است. برای همین در قدم اول برای خرید بهترین چمن مصنوعی، شما باید تعیین کنید که قصد داشته برای کدام بخش از حیاط از چمن استفاده کنید.  هر بخش بسته به شرایط آن، به چمنی با تراکم و دیتکس مناسب نیاز دارد.

انواع چمن مصنوعی تزئینی گامان تزیین جاوید

در ادامه با هم بررسی خواهیم نمود که برای هر بخش از حیاط بهترین چمن مصنوعی کدام است:

بهترین چمن مصنوعی برای ورودی حیاط

معمولاً پررفت­ وآمدترین بخش هر حیاطی، ورودی آن است. برای همین در انتخاب چمن مصنوعی برای این بخش باید دقت بالایی به خرج داد تا چمن مصنوعی انتخابی خیلی زود کیفیت خود را از دست ندهد. باکیفیت ­ترین گزینه برای این بخش از حیاط چمنی با تراکم و دیتکس بالاست و در این بین چمن مصنوعی­ های ۲۵ و ۳۵ میلیمتری جزو بهترین انتخاب­ ها هستند. البته شما بسته به میزان تردد مسیر ورودی حیاط می­توانید به سراغ یک چمن مصنوعی  با تراکم کمتر بروید.

بهترین چمن مصنوعی برای فضای سبز حیاط

شما می­توانید در حیاط خود بخشی را به محل استراحت تبدیل نموده و با استفاده از میز و صندلی در این بخش گوشه­ای دنج در حیاط مهیا کنید. زیبایی این بخش با یک چمن مصنوعی، تکمیل خواهد شد. در صورتی که تردد در این بخش چندان زیاد نیست، یک چمن مصنوعی با تراکم زیاد و الیاف بلند برای آن بسیار مناسب خواهد بود.

بهترین چمن مصنوعی بین سنگی حیاط

یکی از پراستفاده ­ترین انواع به­ کارگیری چمن مصنوعی در حیاط، استفاده از آن بین سنگ­ های سنگفرش حیاط است. در انتخاب چمن برای این بخش، باید به شیار بین سنگ­ها توجه داشته و ارتفاع چمن را متناسب با آن­ها انتخاب نمود. برای مثال در صورتی که شیار بین سنگ ­ها دارای عمقی ۱ سانتی­متری است می­توانید از یک چمن مصنوعی با ارتفاع ۲۵ میلی متری استفاده کنید.

از طرفی برای انتخاب تراکم چمن مصنوعی نیز باید به میزان تردد توجه داشته باشید.

بهترین چمن مصنوعی برای فضای بازی کودکان در حیاط

چمن مصنوعی تزئینی همچنین یک انتخاب جذاب و البته ایمن برای فضای بازی کودکان در حیاط است. اگر شما نیز دوست دارید در فضای حیاط خانه یا ویلایی خود، فضایی ایمن و پرنشاط برای بازی فرزندان خود ایجاد کنید قطعاً بهترین پوشش کف برای این بخش چمن مصنوعی خواهد بود. کودکان آزادانه بر روی چمن مصنوعی قادر به دویدن هستند و حتی در صورت زمین خوردن نیز آسیبی نخواهند دید.

البته نیاز است که برای ایجاد ایمنی مطلوب برای کودکان از چمن مصنوعی با الیافی نرم و لطیف و همچنین بلند استفاده شود. معمولاً برای این فضا، چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف ۲۵ میلی­متری مناسب است.

بهترین چمن مصنوعی برای باغچه حیاط

چمن مصنوعی یکی از جدیدترین و خاص­ترین ایده ­ها برای طراحی باغچه است. برای استفاده از چمن مصنوعی برای بخش باغچه شما این امکان را داشته تا چمن مصنوعی را بر روی خاک نصب کنید که در چنین حالتی نیاز است که بخش زیرین را از طریق کوبیدن یا ضربه متراکم نمایید. بعد از متراکم سازی زمین نوبت به پوشاندن سطح با سنگ ریز است تا آب به راحتی امکان خروج داشته باشد. در نهایت می­توان چمن مصنوعی را روی زیرسازی انجام شده نصب نمود.

البته شما می­توانید برای نصب چمن در باغچه، به عنوان زیرساز از سیمان نیز استفاده کنید. این کار گزینه راحت­تری است و شما می­توانید با بتن و سیمان، شیب مناسبی را ایجاد نمایید. در این حالت نیاز است که اطراف بوته درخت، فاصله نیم تا یک متری را رعایت کنید تا به راحتی امکان آبیاری و کوددهی به درخت وجود داشته باشد.

بهترین چمن مصنوعی برای پله حیاط

برای ایجاد پوششی زیبا برای پله­ های حیاط نیز چمن مصنوعی جزو پرطرفدارترین گزینه­ هاست. البته به دلیل رفت­ و­آمد زیاد بر روی پله ­ها، نیاز است که چمن مصنوعی از دوام بالایی برخورداری باشد. معمولاً برای روی پله­ های حیاط از چمن­ های موکتی استفاده می­شود. براش مشاهده قیمت چمن مصنوعی به https://gamantj.com/چمن-مصنوعی/ بروید.

فنس چمنی چیست

حرف آخر

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد این روزها چمن مصنوعی یکی از بهترین گزینه­ ها برای پوشش کف حیاط و بخش­های مختلف آن محسوب می­شود. هر بخش از حیاط چمن مصنوعی متناسب خود را نیاز خواهد داشت و کافی است با کمی توجه دست به انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای حیاط خود بزنید و تا سال­ها از زیبایی آن لذت ببرید.

شرکت گامان تزئین جاوید یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع چمن مصنوعی با قیمتی بسیار مناسب به شما عزیزان است. شما این امکان را داشته تا انواع فنس چمنی را نیز با کیفیتی عالی و قیمتی مقرون به صرفه از این فروشگاه معتبر تهیه نمایید.

کد خبر: ۱۹۴٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha