۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اختصاص یک هزار میلیارد تومان منابع به پروژه راه‌آهن اردبیل
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص یک هزار میلیارد تومان منابع به پروژه راه‌آهن اردبیل

اردبیل- عاملی- استاندار اردبیل گفت: در طول یک سال گذشته یک هزار میلیارد تومان منابع به پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته است.

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تلاش و همت جهادی برای گلوگاه‌های بحرانی راه‌آهن اردبیل به صورت جد مورد توجه است که امید می‌رود تا پایان امسال نسبت به تکمیل بخش زیرسازی راه‌آهن اقدامات اساسی انجام و نسبت به بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این پروژه اقدام شود.

وی بیان کرد: صبر ۱۸ ساله مردم استان اردبیل برای راه‌آهن اردبیل توجه به این پروژه را چندین برابر می‌کند و در طول یک سال گذشته دولت سیزدهم یک هزار میلیارد تومان منابع به این پروژه تزریق شده و در طول دو ماه گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان منابع برای راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته تا شاهد بهره‌برداری بخش عظیمی از این پروژه باشیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: به دنبال حل مشکلات نقاط بحرانی راه‌آهن اردبیل هستیم و با توجه به اینکه بخش عظیمی از تونل‌ها و پل‌های راه‌آهن اردبیل - میانه به شکل نیمه تمام رها شده بود درصدد هستیم با سر و سامان بخشی به این پروژه شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

عاملی بیان کرد: در حال حاضر ۵۵ کیلومتر ریل‌گذاری این پروژه باقی مانده که تلاش بر این است تا اوایل سال آینده این پروژه را با تامین اعتبارات به سرانجام برسانیم و شاهد اتصال این محور یلی به خط راه‌آهن اردبیل - آسیای میانه و روسیه باشیم که در این زمینه به عنوان جدی‌ترین مطالبات در دولت سیزدهم با توجه به اهمیت پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: عملیاتی‌سازی و اجرایی کردن این پروژه با تکمیل مطالعات این پروژه راهبردی از اهم مواردی است که امید می‌رود تلاش‌های به عمل آمده در این زمینه ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود و شاهد حل مشکلات موجود با رفع موانع و معضلات باقی مانده این پروژه باشیم که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به برنامه‌های تحولی در حوزه‌های مختلف با تامین منابع و اعتبارات مناسب برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها برای ما حائز اهمیت بسیار است که در این زمینه دولت سیزدهم دغدغه‌های اساسی در تکمیل پروژه‌هایی همچون راه‌آهن اردبیل - میانه، محورهای مواصلاتی و تقویت حوزه اقتصاد و مسکن استان دارد.

عاملی بیان کرد: تامین اعتبارات نقدی برای تسریع در اجرای پروژه‌ها جزو اولویت‌های اساسی است و امید می‌رود تا پایان امسال با ایجاد فرصت‌های مناسب از محل اعتبارات بتوانیم نسبت به جذب منابع با در نظر گرفتن فصل کاری تمهیدات لازم را به عمل آورده و کمبودها و خلاها را در حوزه‌های اقتصادی و ارتقای شاخص‌ها برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: فراهم‌سازی بسترهای تحول در استان اردبیل برای ایجاد طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف مبنای کار قرار گرفته و در این زمینه درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوص و قانون بودجه طرح‌های زیربنایی استان را به سرانجام برسانیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha