۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
روس‌بانک معامله با دلار، یورو و درهم امارات را متوقف کرد

روس‌بانک معامله با دلار، یورو و درهم امارات را متوقف کرد

روس‌بانک تاکید کرد برای تضمین بلوکه نشدن اموال مشتریانش از طرف بانک‌های خارجی، امکان مبادلات مالی با این ارزها را ندارد.

به گزارش بازار، بانک «روس‌بانک» روسیه، معامله با دلار آمریکا، یورو و درهم امارات عربی متحده را متوقف کرد.

روس‌بانک در پی تحریم‌های آمریکا، مبادلات مالی با دلار، یورو و درهم امارات را متوقف کرد. این تصمیم در پی اعمال تحریم‌های دولت آمریکا علیه روس‌بانک و ولادیمیر پوتانین صاحب این بانک که ثروتمندترین بازرگان در روسیه است، اتخاذ شد.

این بانک تاکید کرد برای تضمین بلوکه نشدن اموال مشتریانش از طرف بانک‌های خارجی، امکان مبادلات مالی با این ارزها را ندارد.
واشنگتن، تحریم‌هایی علیه پوتانین و شرکت «اینتروس»، روس‌بانک و شماری از اعضای خانواده پوتانین اعمال کرد که گسترده‌ترین تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا علیه ۴۰ شهروند روسی است که با دولت روسیه روابطی دارند.

اینتروس در ماه مه گذشته، سهام شرکت روس‌بانک را به طور کامل از بانک فرانسوی سوسیته ژنرال خریداری کرد. بانک فرانسوی در پی فروش سهام روس‌بانک، بیش از سه میلیارد دلار از سود خالص خودش را از دست داد.

تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتانین شامل بلوکه شدن همه دارایی‌هایش در آمریکا و ممنوع شدن معامله مالی شهروندان این کشور با پوتانین است. آمریکا، شرکت معدنی «نورنیکل» را که پوتانین ۴۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد از این تحریم‌ها معاف کرد تا ثبات بازار آن در آمریکا حفظ شود. بیشتر ثروت بیش از ۳۰ میلیارد دلاری پوتانین، از سهم او در شرکت نورنیکل است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل، پلادیوم و مس در جهان محسوب می‌شود.

پوتانین همچنین بخشی از سهام بانک «تینکوف» را در پی آغاز جنگ روسیه در اوکراین، خریداری کرد. دولت آمریکا همچنین همسر، دو فرزند و قایق تفریحی پوتانین را هم تحریم کرد.

کد خبر: ۱۹۴٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha