۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری رسید
با حضور رئیسی؛

واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری رسید

بیرجند- واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، طی مراسمی بعد از ظهر پنج شنبه، با حضور رئیس جمهور و تنی از وزرا، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده و با توجه به اینکه در راستای تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانی و مقابله با تحریم‌ها ۴۵ شرکت داخلی عهده‌دار طراحی و تولید قطعات مورد نیاز این مجتمع بودند، در احداث این واحد بالغ بر دو میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

با بهره‌برداری از این واحد که اولین واحد صنعت سنگین در شرق کشور محسوب می‌شود، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

حضور در جمع مردم بیرجند، افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه و بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی بوده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha