۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
جت شخصی ایلان ماسک، عامل وضع قانونی جدید در توییتر

جت شخصی ایلان ماسک، عامل وضع قانونی جدید در توییتر

طبق قانون جدید توییتر، حساب‌هایی که اطلاعات مکانی آنی دیگران را ارائه می‌کنند، در این شبکه اجتماعی مسدود خواهند شد. اولین قربانی این قانون حساب منتشر کننده مکان برخط جت شخصی ایلان ماسک بود.

به گزارش بازار، حساب توییتر @ElonJet که از داده‌های در دسترس عموم برای ردیابی مکان جت خصوصی ایلان ماسک استفاده می‌کند، برای همیشه از دسترس خارج شد. علاوه بر این، خالق این حساب که «جک سویینی» نام دارد و ده‌ها حساب کاربری دیگر که توسط او اداره می‌شوند نیز مسدود شده‌اند. درنهایت، توییتر با وجود این مشکل، برخی سیاست‌های پلتفرم خود را تغییر داده است.

طبق تصویری که توسط سویینی در شبکه اجتماعی Mastodon به اشتراک گذاشته شده، حساب او به دلیل نقض قوانین توییتر در مورد «کنترل کردن پلتفرم و اسپم» تعلیق شده است.

اما ایلان ماسک گفت که این ممنوعیت می‌تواند دلیل دیگری داشته باشد. او در توییت خود نوشت: هر حسابی که اطلاعات موقعیت مکانی لحظه‌ای فرد دیگری را دریافت کند، به حالا تعلیق در خواهد آمد، زیرا این کار نقض ایمنی فیزیکی است.

او سپس در توییت دیگری اشاره کرد که خودروی حامل یکی از فرزاندانش (lil X)، توسط فردی که ماسک را با فرزندش اشتباه گرفته تعقیب شده بوده و به همین دلیل قصد دارد از سویینی و سازمان‌هایی که از آسیب رساندن به خانواده‌اش حمایت می‌کنند، شکایت کند.
تغییر سیاست‌های توییتر

تمام این اتفاقات باعث شد تا توییتر با بروزرسانی سیاست‌های خود درباره اطلاعات خصوصی کاربران، اعلام کند که اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی زنده نقض‌کننده این خط‌مشی است. در این توضیحات بروزرسانی شده، به عنوان موارد نقض‌کننده این سیاست آمده: اطلاعات موقعیت مکانی زنده، از جمله اطلاعاتی که مستقیماً در توییتر به اشتراک گذاشته شده یا لینک‌هایی به URL (های) شخص ثالث مسیرهای سفر، مکان فیزیکی واقعی یا سایر اطلاعات شناسایی که مکان یک فرد را نشان می‌دهد، صرف‌نظر از اینکه این اطلاعات در دسترس عموم باشد.

توییتر همچنین با ارسال یک رشته توییت توسط حساب TwitterSafety خود، توضیحات بیشتری درباره این تغییرات ارائه کرد. همانطور که در این توییت توضیح داده شده، توییت‌هایی که در آن‌ها اطلاعات مکان زنده به اشتراک گذاشته شده، حذف خواهند شد و حساب‌های مربوط به آن‌ها نیز مسدود می‌شوند.

علاوه بر حساب مربوط به جت ایلان ماسک، حساب‌های دیگری نیز وجود دارند که جت‌های افراد میلیاردر، مانند جف بیزوس و بیل گیتس را ردیابی می‌کنند که آن‌ها نیز به حالت تعلیق درآمده‌اند.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha