۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
تولید با رانت، دیر یا زود زمین خواهد خورد
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تولید با رانت، دیر یا زود زمین خواهد خورد

قالیباف، رئیس مجلس گفت:‌ قرارگاه خاتم الانبیاء باید به گونه‌ای عمل کند که هیچ بخش خصوصی و مجموعه‌ای پیمانکاری کشور احساس نکند این مجموعه رقیبشان است.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در همایش سالانه مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء‌ افزود: نه در سپاه و نه در قرارگاه خاتم الانبیاء، منفعت اقتصادی هیچ مفهومی ندارد و این سازوکار فقط به پیشرفت کشور و رسیدگی به محرومان و مستضعفان فکر می‌کند.

رئیس مجلس گفت:‌ این قرارگاه باید از مردمی سازی همه زیرساخت‌های کشور حمایت کند. امام خمینی فرمود که دولت وارد کارهایی نشود که مردم آن‌ها را انجام می‌دهند.

قالیباف گفت:‌ در بخش‌های دولتی تولید خدمات را با گران‌ترین قیمت و پایین‌ترین کیفیت انجام می‌دهیم. مردم می‌توانند تولید خدمت کنند و بخش دولتی از آن‌ها خدمات را خریداری کند.

او ادامه داد:‌ در جنگ اقتصادی که از دهه هفتاد به صورت جدی وارد آن شدیم، هم رفع تحریم‌ها و هم خنثی‌سازی آن باید در دستور کار باشد که قرارگاه خاتم الانبیاء، در خنثی سازی تحریم می‌تواند اثرگذار عمل کند؛ ‌ در رفع تحریم‌ها هم بخش‌های دیگری از حاکمیت مانند وزارت امور خارجه باید تلاش کنند.

رئیس مجلس گفت: شاید ۱۵ سال قبل باید نام قرارگاه را دوباره تغییر می‌دادیم تا همزمان با تجربه‌ها و نیازهای کشور، رویکردمان هم عوض شود؛ ما می‌توانیم کارفرمای پیشرو باشیم.

او ادامه داد:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دوران دفاع مقدس به ظرفیتی رسید که روزبه‌روز در فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف عمق پیدا کرد. سپاه درک درست و دقیق و عمیق از مسائل فراروی انقلاب و ایران پیدا کرده و همیشه توانسته در این عرصه‌ها حضور به‌موقع، موفق، فداکارانه و مؤثر پیدا کند.

قالیباف گفت: امام خمینی فرمود کسانی که تا آخر خط پای این انقلاب هستند، ‌افرادی هستند که طعم فقر را چشیده باشند؛ این نگاه قرارگاه خاتم الانبیاست.

رئیس مجلس افزود: قرارگاه سازندگی را دارای دو ویژگی مردم باوری و خداباوری در عرصه‌های پیشرفت ایران قوی می‌دانیم. قرارگاه خاتم الانبیاء باید فرصتی را در اختیار جوانان قرار دهد که آن‌ها در همه حوزه‌های کشور تلاش کنند.

او گفت: در عادی‌ترین وسایل یک خودرو مانده‌ایم؛ ‌یعنی نمی‌خواهیم مشکلاتش را حل کنیم و دست از رانت برداریم و رقابت ایجاد کنیم. حتی تولید را بهانه رانت می‌کنیم. تولیدی که رانت انجام شود، ‌دیر یا زود زمین خواهد خورد. مردم ما سزاوار خرید پراید با این قیمت هستند؟

رئیس مجلس گفت: در زمینه انرژی سالانه ۶۰ میلیارد دلار از دست می‌دهیم. قرارگاه باید با آماده‌سازی پیشران‌های کشور، آن‌ها را به دست مردم هدایت کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha