۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
جبران عقب ماندگی بازار سرمایه به زودی!؟ شاخص تا چه محدوده ای رشد می‌کند!؟
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

جبران عقب ماندگی بازار سرمایه به زودی!؟ شاخص تا چه محدوده ای رشد می‌کند!؟

نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: چنانچه حقوقی ها عرضه های سنگینی شروع نکنند و اجازه رشد به بازار بدهند شاخص به راحتی می‌تواند اعداد یک‌ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را ببیند.

سمیه شوریابی؛ بازار: نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس و روند پیش روی آن، اظهار داشت: بعد از اینکه شاخص کل به کف خیلی معتبر و قوی رسید و قیمت ها به یک ارزندگی خیلی وحشتناکی رسیدند، شاخص شروع به حرکت کرد و با چند کندل مثبت و البته حمایت حقوقی ها، توانست بالای محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گیرد.

نائینیان در ادامه افزود: حدود بیست روز حالت رنج و ساید در بازار داشتیم، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد دو کندل مثبت خیلی مهم، یکی حدود ۴۵ هزار واحد و دیگری حدود ۱۹ هزار واحد در بازار بودیم، در این بین شاخص هم وزن و سایر مولفه‌های بازار نیز تقاضای ایجاد شده را تقویت کردند و این نشان دهنده این بود که بازار از وضعیت خوبی برخوردار است.

دلار محرک رشد بورس

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عقب افتادگی بازار بورس، ابراز داشت: بازار بورس یک بازار جامانده از سایر بازارها می باشد، اغلب بازارهای موازی حرکت کرده‌اند، تحرکات زیادی نیز در بازار سکه و دلار شاهد هستیم، دلار محرک خوبی برای بازار سرمایه به حساب می‌آید در عین اینکه حرکت دلار از ۳۳ هزار تومان به سمت ۳۹ هزار تومان محرک خیلی خوبی می‌تواند باشد، البته در دلار نیمایی که بر روی بازار بورس تأثیرگذار است شاهد رشد نیز بودیم هرچند که یک‌ اختلاف رانت زایی همچنان وجود دارد.

جبران عقب ماندگی بازار سرمایه به زودی!؟ شاخص تا چه محدوده ای رشد می‌کند!؟

نائینیان با بیان اینکه در هنگام رنج بازار، گروه خودروسازها به واسطه عرضه خودروها در بورس کالا، لیدر بازار شده و تقریباً با رشد خوبی نیز همراه بودند، تصریح کرد: در این دو روز و افزایش حجم تقاضا، گروه خودرویی از لیدری پایین آمدند و گروه هایی چون گروه فلزات اساسی، بانک و محصولات شیمیایی توانستند حالت لیدری را بگیرند که البته گروه بانک با اصلاح نیز همراه شد.

حفظ روند با حمایت حقوقی ها

این تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به کندل های پرقدرتی که در حال انجام شدن است، تأکید کرد: چنانچه حقوقی های بازار، عرضه های سنگینی را شروع نکنند و اجازه رشد به بازار بدهند شاخص به راحتی می‌تواند اعداد یک‌ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را بدون دغدغه ببیند.

نائینیان در نهایت خاطر نشان کرد: به بازار امیدوار هستیم و منتظریم عقب افتادگی آن جبران شود و معمولاً بازار یک‌ گپی با افزایش قیمت دلار خواهد داشت، به نظر می‌رسد که بازار خیلی زود به اهدافی که دارد برسد و کام سهامدارانش را بعد از حدود سه سال شیرین کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      23 1
      سال ۹۹ که قیمت دلار حدود ۳۱ هزار تومان بود، شاخص کل بورس روی عدد ۲ میلیون و سیصد هزار واحد بود. اکنون که دلار روی ۳۷ هزار تومان هست عقلا" و منطقا" شاخص کل بورس باید بالای ۴ میلیون واحد باشه. قیمت ارز ، سکه‌، طلا، خودرو، ملک و ... از سال ۹۹ تاکنون چندین برابر شده و بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی عقب ماندگی بسیاری دارد و برای جبران این عقب ماندگی باید حداقل به مدت ۶ ماه هر روز حدود ۲۰ هزار واحد سبز ،مثبت و افزایشی باشه‌ .ضمن اینکه بورس موتور محرکه ی اقتصاد هر کشوری هست.
    • امیر IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      6 0
      شاخص مثبت بالا ولی اکثر سهام تکون نخوردن با چند تا سهام کار درست نمیشه
    • قلی اوغلی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      6 1
      نظرات کارشناسها نظرات شخصی بوده و نمیتواند ملاک تصمیم گیری باشد ضمن اینکه بیش از سه سال هست که عملکرد نمادهای بورس برخلاف نظرات کارشناسها میباشد وچه بهتر که کارشناسها از بیان نظرات خوشبینانه خودداری کنند که بعضن امکان دارد موجب ضرروزیان سهامداران خرده پا گردد.