۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
شرکت های خودروسازی، سیاسی اداره می شوند
نماینده منتخب مجلس یازدهم:

شرکت های خودروسازی، سیاسی اداره می شوند

رضاخواه، نماینده منتخب مجلس یازدهم، با انتقاد وضعیت کنونی بازار خودرو در کشور اظهار کرد: شرکت های خودرو سازی سیاسی اداره می شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مجتبی رضاخواه، در ارتباط با نامه اخیر تعدادی از کارشناسان حوزه اقتصادی به رئیس جمهور مبنی بر اهمیت واگذاری سهام شرکت های خودروسازی به مردم از طریق بورس، خاطر نشان کرد : این نامه از چند بعد نوشته شده است، چرا که در حال حاضر اشکالات متعددی در اداره شرکت‌های خودروسازی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکتهای خودروسازی برای تامین نیازهای خود اقدام به تاسیس شرکت‌های زیرمجموعه‌ای کرده‌اند که این شرکت ها نیز، سهام شرکت‌های بالادستی خود را خریده اند به نحوی که اکنون مدیریت این شرکت ها به نوعی در انحصار خودشان است و ما می خواهیم این روند اصلاح شود.

رضاخواه با بیان اینکه این روند که شرکت های زیرمجموعه، سهام شرکت های بالادستی را خریداری کنند به شدت غلط است و باید این رویه خلاف قانون، اصلاح شود، خاطرنشان کرد: شرکت های خودروسازی دارای انحصار هستند و اینکه آیا با واگذاری سهام آنها در بورس، این شرکت ها از انحصار خارج می شوند یا نه؟ در پاسخ باید گفت که این موضوع رخ نمی دهد ولی حداقل مدیریت این شرکت ها از حالت «تک نفری» و «منوپلی» خارج می شود.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم، همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعتقاد بر اینکه شرکت های خودروسازی به صورت سیاسی اداره می شوند با این مفهوم که وزیر صمت در تعیین مدیران این شرکت ها اعمال نظر می کند، تصریح کرد: تجربه نشان داده کسانی که این مدیریت‌ها را تصاحب می کنند در صحنه کار، خروجی مناسبی ندارند.

وی با اشاره به عدم ثبات مدیریتی در این شرکتها و با تاکید بر اینکه این موضوع منافع مردم را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: در این بازار هیچ کس مسئولیت مشکلات به وجود آمده را بر عهده نمی گیرد و منافع مردم به صورت مکرر در حال پایمال شدن است و این روند باید اصلاح شود.

کد خبر: ۱۹٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha