توجه به علم و فناوری از رویکردهای جدی بودجه است
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

توجه به علم و فناوری از رویکردهای جدی بودجه است

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: توجه جدی به علم و فناوری یکی از رویکردهای جدی بودجه است. یعنی در بخش‌هایی ردپای توجه بودجه به علم و فناوری دیده می‌شود.

به گزارش بازار، محمد دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه تخصیص داده شده در برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری گفت: توجه جدی به علم و فناوری یکی از رویکردهای جدی بودجه است یعنی در بخش‌هایی ردپای توجه بودجه به علم و فناوری دیده می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استفاده نشده از ساخت بار اول، اضافه کرد: نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ظرفیت استفاده نشده از بار اول وجود دارد که نیاز به فرهنگ‌سازی و مطالبه از دستگاه‌ها برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم صحت، سلامت و کیفیت محصولات دانش‌بنیان را بیمه کنیم و خسارت‌ها را بپذیریم، قدم بزرگی برداشته‌ایم. ما به دنبال تعریف خدمات جدید بیمه و بیمه تخصصی ذیل بیمه مرکزی هستیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین با اشاره به صدور مجوز و اسناد بالادستی در معاونت علمی و فناوری گفت: عمدتا ساز و کار صدور مجوزهای معاونت علمی کوتاه‌مدت ‌و ۷۰ روزه هستند. بخش‌هایی به شبکه ملی صدور مجوزها پیوسته و به زودی بقیه بخش‌ها هم به آن خواهند پیوست.

کد خبر: ۱۹۴٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha