۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
رشد ۱۱ درصدی تولید محصولات فولادی در ۷ ماه ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد

رشد ۱۱ درصدی تولید محصولات فولادی در ۷ ماه ۱۴۰۱

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ­تولید محصولات فولادی در هفت ماهه ابتدای سال با رشد ۱۱ درصدی به ۱۰ میلیون و ۳۱۷ هزار تن و صادرات به یک میلیون و ۸۲۶ هزار تن رسید.

به گزارش بازار، سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۸ درصدی تولید فولاد خام در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در هفت ماهه ابتدایی سال در مجموع سه‌میلیون و ۶۸۲ هزار تن فولاد خام از کشور به سمت کشورهای هدف صادر شد.

مطابق آمارهای رسمی منتشر شده، از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فولاد و محصولات پایین دستی از کشورمان به مقاصد مختلف صادر شده است.

روند رشد صادرات فولاد ایران در آبان ماه نیز ادامه داشته و برای دومین ماه متوالی شاهد صادرات بالای یک میلیون تن فولاد در ماه هستیم.

عملکرد آبان‌ماه ۱۴۰۱ حاکی از صادرات یک میلیون و ۱۴۴ میلیون تنی انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۶۸ میلیون دلار دارد که بالاترین سطح تاریخ ماه آبان است.

در مجموع هشت ماه امسال، ایران ۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تن فولاد و محصولات پایین دستی به ارزش سه‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادر کرده که از نظر وزنی حدود هشت درصد کمتر از سال قبل بوده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha